دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
کد خبر: 1021519
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸
حجت الاسلام صالح

حوزه/ رئیس المصطفای مشهد بر درک حضور خدا تاکید کرد و قرب الهی را مهمترین هدف انسان در عبادت و بندگی خواند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، در نخستین روز اعتکاف طلاب مشهد در مسجد گوهرشاد با اشاره به احساس روح معنوی پرجاذبه و آرامش خاص برای زائران غیر ایرانی المصطفی در حرم مطهر رضوی، گفت: این احساسی است که تقریبا همه این زائران گفته اند و حسشان همان بیان حضور در قطعه ای از بهشت می باشد.

وی با بیان اینکه معتکف باید قدر فرصتش را بداند، ابراز کرد: حال که در کنار امام رضا(ع) معتکف هستید، یادتان نرود از طرف همه کسانی که حق به گردن ما دارند و شیعیانی که امکان حضور و زیارت ندارند، دعا کنید.

رئیس جامعه المصطفای مشهد در بخش دیگری از سخنانش، قرب و نزدیک شدن به خدا را ارزشمندترین هدف بندگی و اعتکاف معتکفان برشمرد و گفت: هیچ جا جز در خانه اهل بیت(ع) به عنوان طریق و استاد عرفان، نیست. کتاب هایی مانند لهوف، دعای ابوحمزه ثمالی و... را که دارای نکته ها و معارف بلند است، باید مباحثه کرد و دید چه چیزهایی باعث صعود و چه اموری موجب سقوط انسان می شود.

وی با اشاره به اینکه باید برای خدا قدم برداشت و قیام کرد، به این لحظه روز عاشورا از تعابیر امام حسین(ع) اشاره کرد که چون خدا می بیند، آن همه مصیبت ها را آسان برمی شمارند.

حجت الاسلام و المسلمین صالح، گریه و اشک را مهم خواند و اظهار کرد: امیرمومنان(ع) درد معنوی انسانی را که نمی تواند اشک بریزد، قساوت قلب و سنگدلی می دانند که علتش آلوده شدن به گناه است.

وی با بیان اینکه توبه، دوایی است که انسان را پاک می کند، بر کنترل ذهن و روزه داری قلب که مهمترین نکته است، تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین صالح، درک حضور در محضر الهی را مورد تاکید قرار داد و ابراز کرد: خداوند شاهد و ناظر اعمال انسان است و ذره ای از آن از حضرت حق مخفی نمی ماند.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha