چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
کد خبر: 1021699
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
ربانی بیرجندی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان گفت: رژیم اشغالگر قدس خود را متولی بیت‌المقدس در فلسطین می‌داند، بنابراین همه مبلغین و کسانی که با جامعه ارتباط دارند و رابط میان تدین، قرآن و مردم هستند، لازم است تا به جایگاه روز قدس اشاره و علت نامگذاری این روز را برای مردم تبیین کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ربانی‌بیرجندی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، با بیان اینکه روز قدس یک روز به یاد ماندنی و بسیار مهم است، اظهار داشت: امام خمینی(ره) با نامگذاری این روز، دستور دادند تا در حمایت از مردم فلسطین و حمایت از همه مستضعفان جهان راهپیمایی برگزار شود تا مسلمانان انزجار خودشان را از حکومت نامشروع اسرائیل بیان کنند.

وی با اشاره به نقش طلاب در تبیین مسئله قدس و دفاع از مردم مظلوم فلسطین، ادامه داد: رژیم اشغالگر قدس خود را متولی بیت‌المقدس در فلسطین می‌داند، بنابراین همه مبلغین و کسانی که با جامعه ارتباط دارند و رابط میان تدین، قرآن و مردم هستند، لازم است تا به جایگاه روز قدس اشاره و علت نامگذاری این روز را برای مردم تبیین کنند.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه اسرائیل با بسیاری از کشورهای دیگر فرق دارد، مطرح کرد: اینکه افرادی با تفکر غصب به کشوری حمله و مردم آن کشور را اخراج و خانه‌هایشان را نابود می‌کنند، ویژگی‌های مختلفی است که در اسرائیل جمع شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی‌ با بیان اینکه زمانی سرزمین فلسطین در بین کشورها دارای استقلال و عضو دولت عثمانی بود که با نقشه انگلیس، دولت عثمانی متلاشی و فلسطین ایجاد شد، گفت: جریان اسرائیل با سایر جنگ‌ها و کشورها تفاوت دارد، به نحوی که آنها اسرائیل را در یک منطقه خاص از این سرزمین پایه‌گذاری کردند و کم‌کم مناطق دیگر را غصب و خانه‌های مردم را خراب و اسرائیل را توسعه دادند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha