یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
پارس

حوزه /حجت الاسلام بارانی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی منزلت کار و کارگر تبدیل به یکی از اصلی ترین گفتمان های جمهوری اسلامی شد، به طوری که استقلال کشور وابسته به کار و کارگر معرفی شده است که البته مسئولین هم موظفند اهتمام جدی به حل مشکلات این قشر شریف و زحمتکش داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام بارانی امام جمعه شهرستان پارسیان در خطبه های نماز جمعه امروز، با بیان اینکه روز جهانی قدس روز مقابله مستضعفین عالم با مستکبرین است، گفت: با ابتکار امام راحل این روز به عنوان نماد اخوت اسلامی، اهتمام به امور مسلمین و جلوه ای از همبستگی دوران ظهور شناخته می شود.

وی با بیان اینکه مسأله فلسطین یک مسأله اسلامی و انسانی است، افزود: بیش از هفتاد سال است که این ملت مظلوم تحت ظلم و زیر بار جنایت صهیونیست هاست و در سکوت مدعیان حقوق بشر از حداقل حقوق انسانی محروم هستند، لذا بزرگداشت روز جهانی قدس یک‌ وظیفه اسلامی و انسانی است و تا محو کامل این رژیم ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام بارانی تصریح کرد: امروز رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری به سقوط نزدیک تر و اکثریت مردم فلسطین از خط سازش ناامید و دل به جبهه بین المللی مقاومت بسته اند و گواه این ادعا انجام عملیات های ضدصهیونیستی در دل سرزمین های اشغالی است.

خطیب نماز جمعه پارسیان ادامه داد: امروز دنیا مشاهده می کند که جوانان نسل پنجم فلسطینی بیش از پدرانشان به آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف پایبند هستند و این موضوع موجب ترس و وحشت صهیونیست ها و اعلام خطر اندیشکده های آنها شده است.

حجت الاسلام بارانی گفت: امروز امید ملت فلسطین جبهه مقاومت اسلامی است و تمام شرایط میدان مواجهه نشان می دهد که به فضل الهی زوال و نابودی این غده سرطانی و آزادی ملت فلسطین نزدیک است و در برابر این اراده الهی و همت ملت مجاهد فلسطین مستکبرین عالم هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی پارسیان با اشاره به روز ملی خلیج فارس، آن را اقدامی فرهنگ سازانه و گفتمان سازانه در مقابل تحریف نظام سلطه ارزیابی کرده و گفت: دشمن با تحریف نام خلیج فارس به دنبال ستیز با استقلال و هویت ملی ماست، اما با این اقدام ملت ما به دنیا اعلام کرد که نام این منطقه خلیج همیشه فارس خواهد بود و اقدامات سخیف نظام سلطه و مترسک های دست نشانده شان در منطقه نیر راه به جایی نخواهد برد.

وی با گرامیداشت روز کار و کارگر ضمن تبیین نگاه اسلام به این مقوله مهم، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی منزلت کار و کارگر تبدیل به یکی از اصلی ترین گفتمان های جمهوری اسلامی شد، به طوری که استقلال کشور وابسته به کار و کارگر معرفی شده است که البته مسئولین هم موظفند اهتمام جدی به حل مشکلات این قشر شریف و زحمتکش داشته باشند.

امام جمعه پارسیان با گرامیداشت روز معلم، گفت: از دیدگاه فرهنگ اسلامی، دعوت الهی و تربیت معنوی مهمترین وظیفه و رسالت یک معلم تراز انقلاب اسلامی است و معلم شایسته از منظر دین باید ویژگی هایی داشته باشد تا بتواند ضمن آموزش به پرورش انسان ها نیز موفق بشود و استاد شهید مطهری الگو و نمونه کامل معلم موفق و تراز انقلاب اسلامی است.

وی ضمن تشکر و قدردانی از مجاهدت جامعه فرهنگیان در دوران سخت کرونا، گفت: جهاد علمی معلمان عزیز ما در دوران سخت کرونا یک افتخار بزرگ است که این عزیزان با همت و دلسوزی اجازه تعطیلی آموزش و تربیت را ندادند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha