پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
اطلاعیه پذیرش

حوزه/ نمایندگی مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی در استان خوزستان از میان طلاب مستعد و علاقه‌مند به شرکت در مقطع سطح ۲ و ۳ رشته حقوق و قضای اسلامی، دعوت به عمل آورد.

حجت‌الاسلام سعدی، مسئول نمایندگی مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی در استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، با اشاره به جذب داوطلب جهت تحصیل در رشته‌های این مدرسه تخصصی، اظهارداشت: با استعانت از خداوند متعال، در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ برای طلاب مستعد و علاقه‌مند به شرکت در مقطع سطح ۲ و ۳ رشته حقوق و قضای اسلامی آزمون اختصاصی این رشته برگزار می‌گردد.

وی با اشاره به شرایط عمومی پذیرش، گفت: «تابعیت جمهوری اسلامی»، «داشتن پرونده آموزشی فعال در حوزه»، «موفقیت در مراحل آزمون علمی و مصاحبه تشخیصی»، «تعهد اختصاص وقت کافی»، «تعهد رعایت مقررات آموزشی و عمومی مجتمع» و «تعهد شرکت در برنامه‌های موظفی حوزه، مطابق قوانین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در مدت تحصیل در مجتمع» از جمله شرایط عمومی پذیرش می‌باشد.

حجت‌الاسلام سعدی، با اشاره به منابع آزمون ورودی سطح ۲ رشته حقوق و قضای اسلامی، افزود: فقه شامل؛ «شرح لمعه»، «کتاب‌های قضا، اقرار، شهادات، دین، رهن، ضمان، متاجر، اجاره، وکالت، شفعه، صلح، نکاح، طلاق، حدود، قصاص و دیات» و اصول فقه شامل؛ «کتاب اصول فقه مرحوم مظهر یا حلقه دوم از حلقات شهید صدر» از جمله منابع آزمون ورودی سطح ۲ می‌باشند.

مسئول نمایندگی مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی در استان خوزستان، در خصوص منابع آزمون ورودی سطح ۳ این رشته، گفت: فقه شامل؛ «کتاب مکاسب جلد ۲،۱و۳ (چاپ کنگره)» و اصول شامل؛ «کتاب رسائل» از منابع آزمون ورودی سطح ۳ هستند.

وی، در خصوص شرایط اختصاصی پذیرش، گفت: برای سطح ۲ «اتمام سطح یک تحصیلی حوزه تا پایان شهریور ۱۴۰۱» و «دارا بودن حداکثر ۲۹ سال سن» و برای سطح ۳ نیز «اتمام سطح ۲ تحصیلی حوزه تا پایان شهریور ۱۴۰۱» و «دارا بودن حداکثر ۳۱ سال سن» از شرایط اختصاصی پذیرش می‌باشند.

حجت‌الاسلام سعدی، آخرین‌مهلت ثبت‌نام در این رشته را ۱۵ اردیبهشت‌ماه جاری عنوان کرد و افزود: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند از طریق لینک paziresh.ismc.ir اقدام نمایند؛ همچنین شماره تماس ۰۹۱۶۸۲۸۳۱۴۰ جهت مشاوره و راهنمایی معرفی شده است.

اطلاعیه پذیرش دانش‌پژوه در رشته حقوق و قضای اسلامی

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha