دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ آیت الله اعرافی گفت: تکریم جامع و عالمانه بیمار مهم ترین وظیفه همه ما و شماست؛ صرف نظر از اینکه حالا این بیمار کیست و چه جایگاه اجتماعی دارد و آیا فقیر است یا غنی، لذا تکریم بیمار در عرصه های مختلف چه از حیث ظاهری چه از حیث های مختلف واقعا مهم و ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی امروز در دیدار اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی قم که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، در سخنانی به اهمیت و جایگاه والای طبابت و پزشکی در اسلام پرداخت و گفت: در میان اقشار مختلف جامعه، کار پزشکی جایگاه والا و رفیعی دارد و طبابت و درمان در واقع یک شغل نیست بلکه فراتر از یک شغل یک ماموریت و رسالت خطیر و ارزشمند است؛ چراکه هیچ چیزی مهم تر از سلامت نفوس نیست.

وی افزود: در واقع می توان گفت که کار طبیبان و پزشکان زمینه سازی برای شفایی است که از طرف خدای متعال مرحمت می شود و در واقع این کار زمینه برای برای شفا و رحمت الهی آماده می سازد.

مدیر حوزه های علمیه ضمن تاکید بر تکریم همه بیماران در عرصه های مختلف گفت: تکریم جامع و عالمانه بیمار مهم ترین وظیفه همه ما و شماست؛ صرف نظر از اینکه حالا این بیمار کیست و چه جایگاه اجتماعی دارد و آیا فقیر است یا غنی، لذا تکریم بیمار در عرصه های مختلف چه از حیث ظاهری چه از حیث های مختلف واقعا مهم و ارزشمند است.

امام جمعه قم در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به جایگاه مهم و منحصر به فرد قم خاطرنشان ساخت: جایگاه معنوی و علمی و بین المللی قم به عنوان یک جهانشهر بسیار مهم است، این شهر در عرصه های مختلف می توان گفت بی نظیر است لذا در برنامه ریزی های گوناگونی که در این شهر می شود توجه به این ویژگی ها بسیار مهم است.

آیت الله اعرافی توجه ویژه دانشگاه علوم پزشکی قم به مقوله هایی همچون محیط زیست، آلاینده ها، ریزگردها و مسائلی از این دست را خواستار شد و تاکید کرد: مسائلی همچون محیط زیست و آلاینده هایی که سلامت عموم مردم را به مخاطره می اندازد بسیار مهم است و دانشگاه علوم پزشکی می تواند در این رابطه هشدارهای خود را به دستگاه های گوناگون اعلام کند و با همکاری سایر دستگاه ها در جهت حل این معضلات تلاش کند.

وی با اشاره به نقش مهم دستگاه پزشکی و سلامت در یک جامعه تاکید کرد: نقش بهداشت و درمان اساسا در یک جامعه نقش پیشران است و در این عرصه می تواند تاثیرگذاری زیادی داشته باشد.

مدیر حوزه های علمیه ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری ها را مورد توجه قرار داد و گفت: کرونا تا حد زیادی فرهنگ پیشگیری و بهداشت را در جامعه گسترش داد که الان هم باید آن را حفظ کرد و شبکه های تبلیغی حوزه نیز آماده هر گونه همکاری در جهت ارتقای فرهنگ پیشگیری و سلامت جامعه است.

خاطرنشان می شود: در ابتدای این دیدار، دکتر مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در این مرکز پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha