چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
تصاویر/ نشست بانوان فعال هیئت های مذهبی ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام امامی گفت: تهدید نسل یکی از مهم‌ترین خطرهای پیش روی ماست و دشمن میلیاردها خرج کرده‌است تا فرهنگ متعفن غربی را وارد جوامع اسلامی خصوصا شیعه بکند.

ه گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی، امروز در نشست بانوان فعال هیئتی که مسجد حاجی خان ارومیه برگزار شد، با بیان این که از جمله دعاهایی که با آن حضرات معصومین را زیارت می کنیم، زیارت امین الله است، اظهار داشت: امین الله مطلق امیرالمومنین علی علیه السلام است که امانت الهی که همان ولایت الهی وفطرت بشری است را به درستی به دوش کشید و به مقصد رساند.

وی با بیان این که تمام همت اهل بیت و حضرات معصومین هدایت بشریت است، ادامه داد: اهل بیت به دنبال شگوفا کردن گوهر های وجودی انسان بودند و لذا می بینیم که امام حسین علیه السلام در گودی قتلگاه هم به فکر هدایت بشر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: هیئت های مذهبی جزو قدرتمندترین ارکان اجتماع شیعه از چند صد سال قبل تاکنون بوده‌اند و در مقاطعی به دلایل مختلفی چون دارای وحدت و برنامه مدون بودند توانستند تاثیرگذار باشند که خروجی آن در تدین بودن مردم و ارادت آن‌ها نسبت به اهل بیت هویدا شد و در برخی مقاطع به دلیل کم‌کاری‌ها این قدرت کاهش پیدا کرد.

وی اضافه کرد: یکی از مباحثی که مسئولین هیئات مذهبی باید بدان توجه کنند، تبیین مسئله حق الناس است که هم باید خود بدان عامل باشند و هم دیگران را به این امر خداپسند دعوت کنند و نمی شود دم از امام حسین علیه السلام بزنیم اما اهل بیت را به گونه‌ای با رفتار و گفتارمان معرفی کنیم که مورد قبول نیست.

حجت الاسلام امامی با تاکید بر این که خدمت به اهل بیت بسیار با ارزش است، گفت: اگر حرکت ما صدمه‌ای به جریان حسینی بزند قابل جبران نخواهد بود، و امام حسین علیه‌السلام همه هستی ماست و اگر قدمی در راه اهداف این بزرگواران برداریم یقینا در دنیا و آخرت جبران خواهند کرد.

وی بیان داشت: تهدید نسل یکی از مهم‌ترین خطرهای پیش روی ماست و دشمن میلیاردها خرج کرده‌است تا فرهنگ متعفن غربی را وارد جوامع اسلامی خصوصا شیعه بکند و در برخی مواقع هم موفق بوده‌؛ در برخی شهرها رشد جمعیت منفی است و ایران اسلامی در یک بحران جمعیتی قرار دارد و برای رهایی از این مسئله باید ضمن تبیین این خطرها موانع مسیر را برداریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی عنوان کرد: متاسفانه شعار «زندگی بهتر، فرزند کمتر» صدمات جبران ناپذیری را به کشور زد و حدود ده سال است که رهبر انقلاب بحران جمعیتی را مطرح می‌کنند و این مسئله، امر کوچکی نیست و نیاز به همت همگانی دارد که نقش هیئات مذهبی در این زمینه بی بدیل است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha