دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ مراسم هیئت هفتگی علمای ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام کوثری گفت: انسان در اثر گناه و معصیت و تاریکی قلب به جایی می‌رسد که در یک شب ده‌ها انسان بی‌گناه را قتل و عام می‌کند و لذا سقوط‌ انسان نتیجه جرأت پیدا کردن او بر معصیت و گناه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید لطف‌الله کوثری، شامگاه چهارشنبه در مراسم هیئت علمای ارومیه که در مسجد حاجی خان ارومیه برگزار شد، با بیان این‌که قلب سلیم قلبی است که بدون غل و غش باشد، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) به ابوذر فرمود؛ خداوند به اموال و صورت‌های انسان نگاه نمی‌کند بلکه به دل‌ها نظر می‌کند.

وی اضافه کرد: در روایات از قلب به عنوان ظرف یاد شده است و بین ظرف و مظروف باید مناسبتی باشد و لذا خداوند متعال به انسان قلب داده و هر چه اندازه این دل نورانی باشد معارف را جذب می‌کند و هر چه قدر تاریک باشد آن‌چه که بدان وارد می‌شود ظلمت‌هاست.

کارشناس دینی با بیان این‌که توجه خداوند متعال به هر چیزی بدان برکت می‌دهد، گفت: معنای آیه " انّا لله و انا الیه راجعون" این است که همه افعال به خداوند رجوع می‌کند و اگر انسان صالح باشد در او رشد و صعود اتفاق خواهد افتاد و اگر اعمال او گناه و معصیت باشد به غضب الهی گرفتار خواهد شد، و لذا هر اندازه قلب‌ نورانی تر باشد همان‌اندازه معارف به آن وارد خواهد شد.

حجت الاسلام کوثری ادامه داد: انسان در اثر گناه و معصیت و تاریکی قلب به جایی می‌رسد که در یک شب ده‌ها انسان بی‌گناه را قتل و عام می‌کند و لذا سقوط‌ انسان نتیجه جرأت پیدا کردن او بر معصیت و گناه است.

وی غرور، ترس از غیر خدا، شهوت‌ و امیال دنیوی را عامل تاریکی قلب دانست و بیان داشت: از جمله عواملی که قلب‌ را تزکیه می کند گریه بر مظلومیت حضرات معصومین و در راس آن سیدالشهدا علیه السلام است.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha