دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سخنرانی حاج آقا اسماعیلی در جمع مربیان طرح صالحین سپاه

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به اهمیت پیاده سازی سبک اسلامی در جامعه، گفت: حوزه های علمیه متولی تولید و استخراج سبک زندگی اسلامی از منابع دینی و گسترش آن در جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اسماعیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، امروز در مجتمع امامت، در جمع مربیان طرح صالحین استان بوشهر با اشاره به ضرورت حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی، گفت: تمدن ها دو بخش دارند یک بخش ظاهر تمدن هاست که همین پیشرفت های علمی از هوا و فضا و صنایع مختلف و سایر پیشرفت های امروزی، اطلاعات و سرعت ارتباط گیری گسترده ای که پیش آمده همه ظاهر یک تمدن است.

وی با بیان اینکه لایه ی دیگری از تمدن نیز هست که آن باطن تمدن نامیده می شود، گفت: آیا پیشرفت باطن تمدن ها به اندازه ظاهر آنها بوده است یا خیر؟ اگر تمدن هایی دیده می شود که در عالم به وجود می آیند و بعد از گذشت یکی دو قرن از بین می روند مشکل اصلی آن است که بخش دوم که باطن تمدن است با عالم هماهنگ نیست.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر افزود: باطن تمدن، سبک زندگی و نحوه ی ارتباط انسان ها با هم است. نحوه ارتباط یک شخص با همسایگان یا ارتباط با اعضای خانواده و یا ارتباط فرد با افراد در محیط کار همه اینها نمونه ای از باطن تمدن است.

حجت الاسلام اسماعیلی در ادامه با تاکید بر اهمیت سبک زندگی اسلامی، ادامه داد: اگر سبک زندگی اسلامی در یک جامعه ای تحقق پیدا کند، همه انسان ها از فرامین اسلام که متناسب با طبع و مطابق با فطرت و روح بشر است از آن پیروی خواهند نمود.

وی افزود: ما اگر بخواهیم به تمدن نوین اسلامی برسیم ابتدا باید سبک زندگی اسلامی را ترویج کنیم و اگر سبک زندگی اسلامی گسترش پیدا کند قطعا تمدنِ آن می شود همان تمدنی که بشریت آنرا تقاضا دارد و سبک زندگی اسلامی، تعلیم و تربیتی است که باید اتفاق افتد که متولی تولید و استخراج سبک زندگی اسلامی از منابع دینی و گسترش آن در جامعه، حوزه های علمیه هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد حوزه های علمیه که فرموده اند: وظیفه حوزه های علمیه، یک وظیفه بی بدیل است، گفت: رسالت حوزه به تعبیر حضرت آقا منحصر به فرد است یک حوزه تراز انقلاب اسلامی وظیفه ای دارد که جایگزینی برای او نمیتوان یافت و آن وظیفه منحصر به فرد، ترویج سبک زندگی اسلامی است.

حجت الاسلام اسماعیلی اظهار کرد: هر جا دیده شود که حوزه از این وظیفه و رسالت فاصله گرفته این بدان معناست که حوزه وظیفه خود را انجام نمی دهد و سمت و سوی دیگری پیدا کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha