دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جلسه اخلاق ساوه

حوزه/ هنر انسان این است که در این جهان مادی رشد کند و راه میان بُر رسیدن به الطاف خفیّه خداوند، تحمل سختی ها و بدی های دیگران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول (س) ساوه، پیش از ظهر امروز نشست اخلاقی با حضور حجت الاسلام مسعود زاده، در این موسسه برگزار شد.

حجت الاسلام مسعود زاده اظهار کرد: عبادت گوهری است که عمق و ذات و سرّ آن ربوبیت است؛ عبودیت یعنی بندگی، خضوع و خشوع در برابر خداوند متعال.

وی با طرح این پرسش که در زندگی به دنبال چه هستیم؟ بیان کرد: هدف از زندگی رشد و رسیدن به کمال است که با معرفت به دست می آید و انسان که جانشین خداست بتواند از نظر توانمندی و فضائل به خداوند نزدیک گردد.

استاد حوزه ادامه داد: هنر انسان این است که در این جهان مادی رشد کند و با این نیازها و سختی ها و صبر در برابر مشکلات به مقام رفیع جانشینی خدا دست یابد .

مسعود زاده با بیان این که "در جستجوی مباحث معرفتی نماید مغرور شویم"، تصریح کرد: مباحث معرفتی باید با اخلاص همراه باشد یعنی که صددرصد برای خدا حرکت کنیم و چنانچه خدا ما را لایق بداند به ما پاداش متناسب خواهد داد و لحظه ای درنگ نخواهد کرد .

وی در پایان خاطر نشان کرد: راه میان بُر رسیدن به الطاف خفیّه خداوند، تحمل سختی ها و بدی های دیگران است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha