شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: ما در مشکلاتی از قبیل اعتیاد دو گیر و گره داریم، یکی اینکه نمی‌دانیم و دیگری اینکه نمی‌توانیم؛ فرق این دو زیاد است، شما به جایی رسیده‌اید که هم می‌دانید و هم ثابت کردید که می‌توانید؛ همین دانایی و توانایی معنای حقیقی تقوا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، عصر امروز در دیدار با اعضای انجمن «معتادان گمنام» که با هدف بهبود و ترک اعتیاد معتادان فعالیت می‌کند، اظهار کرد: خداوند در آیه ۲۸۶ سوره بقره می‌فرماید «الشَّیْطَانُ یَعِدُکُمُ الْفَقْرَ وَ یَأْمُرُکُمْ بِالْفَحْشَاءِ وَاللَّهُ یَعِدُکُمْ مَغْفِرَةً مِنْهُ وَفَضْلًا وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیم» شیطان مدام می‌خواهد دل انسان را خالی کند و به انسان القا کند که هیچ چیز نیست، هیچ چیزی ندارد و نمی‌تواند داشته باشد، اما در مقابل خدا به انسان وعده آمرزش و احسان می‌دهد و انسان را اشرف مخلوقات معرفی کرده است.

وی ادامه داد: خدای متعال انسان را به فضل خود دعوت می‌کند؛ خداوند می‌گوید وقتی لبیک گفتید و به سمت من آمدید دست بندگان دیگر را هم بگیرید، زیرا خدای متعال این توفیقات را به هر کسی نمی‌دهد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: ما عقیده داریم و با عقیده خود به سمت عبادت می‌رویم، شما آمده‌اید بت‌های خیالات را پس زده‌اید و گفته‌اید ما می‌خواهیم با خدا باشیم، این عقیده شماست، عقیده به شما می‌گوید باید اهل رکوع، قرآن، عبادت و صداقت باشید، مجموع این‌ها به معنای تقواست، خداوند گفته عقیده داشته باشید و عبادت کنید تا به تقوا برسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: پس از اینکه به تقوا برسیم کرامت پیدا می‌کنیم؛ کرامت پیدا کردن یعنی اینکه خودمان را پیدا می‌کنیم، بنابراین ما به دنبال کرامت هستیم. انسانی که کرامت دارد از هر بدی بیزار است؛ آدم با کرامت نمی‌تواند بدی کند، گدایی کند، خیانت کند، چرا که تمام خوبی‌ها در کرامت است و مانع همه بدی‌هاست؛ شیطان نیز از کرامت انسانی بدش می‌آید و می‌خواهد آن را بشکند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: وقتی به تقوا می‌رسیم، کرامت پیدا می‌کنیم؛ در آیه‌های قرآن فراوان آمده است که انسان باتقوا دو چیز مهم دارد، کمتر کسی می‌تواند این دو چیز مهم را بفهمد، عقل او روشن می‌شود و از خیالات نجات پیدا می‌کند، یعنی از نظر اندیشه روشن و از نظر اراده توانا می‌شود.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: ما در مشکلاتی از قبیل اعتیاد دو گیر و گره داریم، یکی اینکه نمی‌دانیم و دیگری اینکه نمی‌توانیم؛ فرق این دو زیاد است، شما به جایی رسیده‌اید که هم می‌دانید و هم ثابت کردید که می‌توانید؛ همین دانایی و توانایی معنای حقیقی تقوا است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: در روایات تأکید بر این است که آدم مؤمن دو خصلت را نمی‌تواند داشته باشد، یکی خیانت و دیگری دروغ؛ اگر ما این دو مورد را از زندگی خود حذف کنیم بخش زیادی از مشکلات ما حل می‌شود. همچنین باید حذف این دو عنصر را به کسانی که با آن‌ها سر و کار داریم هم تزریق کنیم.

تمام خوبی‌ها در کرامت است

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha