یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رونمایی از سند حمایت از طرح جوانی جمعیت مرکز خدمات

حوزه/ سند جامع حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، در مشهد رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، سند جامع حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت در حاشیه همایش مدیران مرکز خدمات حوزه در مشهد مقدس و با حضور آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، رونمایی شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جمال الدین میرمحمدی، رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه در این مراسم گفت: توجه به مسئله جمعیت یکی از رهنمودها و فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است و این سند در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، معیشتی، حمایتی، بهداشتی، درمانی و اجتماعی رهنمودهای رهبری را عملیاتی می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی، معاون برنامه‌ریزی و ارزیابی مرکز خدمات حوزه هم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره جوانی جمعیت، گفت: رهبری معظم انقلاب تأکید داشته‌اند: «در مورد مسئله فرزند آوری نیاز به قانون است، احتیاج دارد به دنبال‌گیری جدّی دستگاه‌های اجرائی و بایستی بِجِدْ مسئله‌ی فرزندآوری را مهم دانست و از پیری جمعیّت ترسید.»

وی با اشاره به بخش‌های مختلف سند جامع حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت مرکز خدمات حوزه، گفت: در بخش وضعیت شناسی این سند وضعیت فعلی فرزندآوری در جامعه هدف بررسی شده است و در بخش مسئله شناسی، مسائل استخراج شده از نشست‌های خبرگانی و بررسی اسناد، ارائه شده است.

معاون برنامه‌ریزی و ارزیابی مرکز خدمات ادامه داد: بخش سوم این سند مربوط به سیاست‌ها و انتخاب راه‌کارها برای حل مسائل است و در بخش مدل مفهومی و تعیین گروه‌های دارای اولویت، جهت شکل‌گیری نگاه جامع و چندبعدی در حوزه ارائه راه‌حل‌ها و راه‌کارها، مدل مفهومی و راهبردی حل مسئله ارائه شده است.

وی با بیان اینکه مسائل و راه‌کارها شامل راهکارهای مختلف با در نظر گرفتن مسائل شناسایی شده، بخش پنجم این سند را تشکیل می‌دهد، گفت: در بخش ششم سند نگاشت بین واحدی مورد توجه قرار گرفته و تقسیم کار بین بخش‌های مختلف مرکز مشخص شده است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی بیان کرد: در بخش هفتم، فرایند عملیاتی سند مورد توجه قرار گرفته و شکل‌گیری ستاد ازدواج و جمعیت تبیین شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس این سند معاون خانواده و معیشت، مدیرکل فرهنگی و نمایندگان معاونت‌های برنامه‌ریزی و ارزیابی، سلامت و مسکن مرکز خدمات و نماینده صندوق قرض‌الحسنه شجره طیبه، اعضای ستاد ازدواج و جمعیت هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha