سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
بیانیه

حوزه/ مجمع خطباء اصحاب الصاحب وابسته به هیئت فرهنگی مذهبی زینبیون قم در بیانیه ای به فیلم موهن عنکبوت مقدس واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مجمع خطباء اصحاب الصاحب وابسته به هیئت فرهنگی مذهبی زینبیون قم در بیانیه ای به فیلم موهن عنکبوت مقدس واکنش نشان داد که متن بیانیه بدین شرح است:

بسمه تعالی
«یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ» صف-۸
اکران فیلم ضد دینی و موهن عنکبوت مقدس منجر به خشم محبین اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در نقاط مختلف دنیا شده است.
سیاه نمایی‌های عامدانه در این اثر به ظاهر هنری ، تضاد فراوانی با واقعیات عجین شده فرهنگ اصیل، غنی و پویای جامعه ایرانی اسلامی ما دارد.
توهین به ساحت امام مهربانی ها حضرت رضا علیه السلام که مضجع نورانی ایشان حریم امن و تکیه گاه آرامش بخش میلیون‌ها نفر در جهان اعم از شیعیان، اهل تسنن و حتی مذاهب غیر اسلامی است، گناهی نابخشودنی محسوب می‌شود.
سازندگان، بازیگران و دست اندرکاران این اثر موهن به خصوص حامیان غربی آنان در جشنواره کن لازم است متوجه این حقیقت باشند ، جامعه مسلمان به خصوص مردم هنر دوست ایرانی خوب میدانند هنر یک امانت در دست یک هنرمند است، از این رو سیاه نمایی و توهین به مقدسات را خیانت به حرفه هنر دانسته و عاملان این اهانت را در هر جای دنیا که باشند به اشد مجازات خواهند رساند.
سخن آخر اینکه به گواه تاریخ دشمنانی که از ترس گرایش آزادگان به اسلام انواع کیدها و اهانت‌ها را به کار بسته‌اند و با نظریه جوهرۀ مدرنیته به دنبال تقدس‌زدایی از امر مقدس بودند جز چهره‌ای منفور در میان لجن‌زار اشقیا از خود به جا نگذاشته‌اند.
مجمع خطباء اصحاب الصاحب-قم ضمن محکومیت شدید این اقدام رذیلانه و وقیحانه که بی شک با طراحی عوامل خودفروخته به ظاهر هنرمند طرح‌ریزی‌شده، از تمام دولت‌ها و ملت‌های اسلامی و مجامع اسلامی و حقوق بشری حقیقی می‌خواهد تا با محکومیت این اقدام شنیع ، مانع از تکرار این اقدامات شوند و و در آخر از دستگاه قضایی اشد مجازات برای عوامل این فیلم را خواستارند.

مجمع خطباء اصحاب الصاحب-قم

وابسته به هیئت فرهنگی مذهبی زینبیون قم

۱۴۰۱/۳/۱۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کرار IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 0
    بجای بیانیه بیایید بیرون اعتراض کنید در مقابل هتک حرمت