یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حوزه امیرالمومنین رشت

حوزه/ حجت الاسلام شعبانی گفت: یکی از ویژگی‌های افراد موفق این است که هدف محور هستند و قبل از انجام هر کاری، ابتدا مشخص می‌کنند می‌خواهند به چه هدفی برسند و به کجا می‌خواهند بروند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام صادق شعبانی، مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین علی(ع) رشت، امروز در اردوی طلاب این مدرسه در منطقه سراوان گفت: انسان در طول زندگی با نیازهای گوناگون مواجه می‌شود و همین امر اختیار و آزادی او را به سمت انتخاب و گزینش هدایت می‌کند.

وی افزود: اگر انسان نتواند بین نیازها توازن لازم را برقرار کند و مدیریتی بین آن‌ها ایجاد کند، بعد از مدتی بسیاری از توانایی‌ها و انرژی خودش را هدر رفته خواهد دید و در نتیجه دچار افت شدید انگیزه برای ادامه تحصیل و کسب موفقیت خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین علی(ع) رشت تصریح کرد: یقیناً امکانات و موقعیت‌ها، موفقیت و شکست‌های ما را رقم نمی‌زند. انسان در پیشامدهای تلخ و ناگوار چه بسا بتواند گوهرهای وجودی را بازبینی کند و به استعدادها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خودش دست پیدا کند. در این مسیر علاوه بر تکیه بر ظرفیت‌ها، استعدادها و ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها، نباید توکل و توسل را فراموش کند.

وی خاطرنشان کرد: ما لحظه به لحظه در مسیر طلبگی به دنبال نصرت دین الهی هستیم؛ خداوند متعال در آیه ۶۹ سوره عنکبوت می‌فرماید: «وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ / و آنان که در (راه) ما (به جان و مال) جهد و کوشش کردند محققا آنها را به راه‌های (معرفت و لطف) خویش هدایت می‌کنیم، و همیشه خدا یار نکوکاران است»؛ اگر با این باور حرکت کردیم، یقیناً دریچه‌هایی از رحمت الهی به سمت ما گشوده خواهد شد و می‌توان به پیروزی و موفقیت دست پیدا کرد.

حجت الاسلام شعبانی تاکید کرد: طلبه باید مقصد خودش را مشخص کند، یعنی ابتدا بداند که به کجا می‌رود و سپس برای حرکت کردن در مسیر آن اقدام کند. یکی از ویژگی‌های افراد موفق هم دقیقاً همین است که هدف محور هستند و قبل از انجام هر کاری، ابتدا مشخص می‌کنند می‌خواهند به چه هدفی برسند و به کجا می‌خواهند بروند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha