یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خطاط

حوزه/ اساتید ستون فقرات حوزه علمیه هستند و باید برای معیشت آنان فکر عاجل کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالامیر خطاط، عصر پنجشنبه در نشست صمیمی مدیر حوزه علمیه اصفهان با اساتید، در مدرسه صدر بازار اظهار کرد: همه ظرفیت های عالم پُرشدنی است، اما یک ظرفی خداوند عالم قرار داده است که به این راحتی پُرشدنی نیست و آن ظرف علم است.

وی بیان کرد: ظرف علم نه‌ تنها با اندوخته های ما پر نمی شود، بلکه افزون تر می شود، چرا که وقتی انسان علمی را فرامی گیرد، تازه احساس می کند که حفره هایی برای او ایجاد می شود و سؤالاتی دارد و این همان افزون شدن ظرف علم است، بنابراین هیچ کس نباید در هیچ مرحله ای خود را از تحصیل علم باز بدارد.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این آیه از قرآن کریم« هَل یَستَوِی الذین یَعلَمون والذین لا یعلمون» ( آیا مساویند کسانی که می دانند با کسانی که نمی دانند)، گفت: افراد نباید از فراگیری علم غفلت ورزند و وجود خود را از روشنایی علم و معرفت محروم سازند.

حجت الاسلام والمسلمین خطاط عنوان کرد: در این جلسه بالغ بر ۶۰۰ استاد حضور دارند که بار اصلی آموزش حوزه علمیه بر دوش این عزیزان است‌ و حقیقتاً شبانه روز تلاش می کنند.

وی اظهار کرد: قطع به یقین شاگرد پروری و تربیت شاگردان از مسلک و سیره های حوزه های علمیه در طول تاریخ بوده است.

در ادامه چند تن از اساتید حوزه علمیه اصفهان به نمایندگی از جامعه اساتید حوزه در موضوعات مختلف اعم از معیشتی، مدیریتی و آموزشی نقطه نظرات خود را بیان کردند.

حجت الاسلام کوهی در موضوع مدیریت به عواملی چون راهکار افزایش انگیزه و نشاط در حوزه، ضرورت کارشناسی بیشتر در امر قوانین و دستورالعمل ها، لزوم ترسیم یک چشم انداز بلند مدت برای حوزه مطابق با نیازهای جامعه، تشکیل اتاق فکر در عرصه های مختلف، نظرسنجی و آمارگیری برای جایگزینی کتبی با کتاب های دیگر ، مدیریت استعدادها و ضرورت تحول، تمرکز بر مهارتهای مورد نیاز مبلغین مرتبط با فرق وادیان اشاره داشت.

حجت الاسلام رستمی هم پیرامون بحث اقتصاد و معیشت در حوزه عنوان کرد: حوزه علمیه دارای سه ضلع طلاب، اساتید و کارکنان مدارس که امروز معیشت هرسه ضلع با توجه به تورم با مخاطره روبرو است.

وی یادآور شد: اساتید ستون فقرات حوزه علمیه هستند و باید برای معیشت آنان فکر عاجل کرد که فعال کردن موقوفات حوزه از پیشنهادات است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha