شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
آیت الله ناصری

حوزه/ امام جمعه یزد، امام خمینی(ره) با مبنا قرار دادن آرمان‌های پیامبر(ص) و امام حسین(ع)، برای جمع کردن بساط فساد و فحشا وارد میدان شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با تاکید بر حفظ تقوا و پرهیز از گناه و دوری از مخالفت با خدای متعال، اظهار داشت: انسان مخلوق خداست و با طبع مدنی و اجتماعی خلق شده است، به این معنا که به تنهایی نمی‌تواند زندگی کند و روح او انزوا گرا نیست، بلکه اجتماع گرا است.

وی با بیان اینکه انسان موجودی اجتماعی است و نیازمند تعامل با دیگران می‌باشد، گفت: از آنجایی که انسان توانمندی کامل ندارد، نیاز به تکیه گاه دارد و لذا چه کسی بهتر از خداوند متعال می‌تواند تکیه گاه بشر باشد.

آیت الله ناصری افزود: پروردگار خالق و رازق ماست و در همه صفات دارای کمال است، بنابراین تکیه به او می تواند سعادت دنیا و آخرت را برای انسان رقم بزند.

خطیب جمعه یزد با اشاره به پیچیدگی بدن انسان و خلقت اعجاب برانگیز خدا، یادآور شد: اگر خدا نخواهد حتی پزشکان خبره نیز نمی‌توانند برای شفای انسان قدمی بردارند و لذا تنها راهی که عنایت و لطف خدا، عزت و سلامت، عافیت و عاقبت بخیری به دنبال دارد، یاد و ذکر خداست.

وی با اشاره به آیه "یااَیُّهَا الَّذینَ ءامَنُوا اذکُرُوا اللهَ ذِکرًا کَثیرًا وَ سَبِّحوهُ بُکرَةً وَ اَصیلًا" یادآور شد: خداوند انسان را از ظلمات دنیا، فقر و بدبختی و غفلت نجات می‌دهد و به سمت خود هدایت می‌کند، چرا که خدا به مومنان عنایت و رحمت دارد.

آیت الله ناصری تاکید کرد: کسانی که خیال راحت و آرامش می‌خواهند، نباید یاد خدا را از دست بدهند و لازم است که مطیع اراده پروردگار باشند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با بزرگداشت فرا رسیدن سالروز رحلت امام خمینی(ره) به خاطراتی از حضرت امام(ره) اشاره کرد و گفت: امام راحل، روحیه امیرالمومنین(ع) که همان روحیه خدمت به مردم بود را دارا بودند.

وی با تاکید بر اینکه حضرت امام(ره) جز برای رضایت خدا، قدم از قدم بر نمی‌داشتند و همه لحظات زندگی ایشان مملو از عشق به خدا و مردم بود، یادآور شد: امام خمینی(ره) با مبنا قرار دادن آرمان‌های پیامبر(ص) و امام حسین(ع)، برای جمع کردن بساط فساد و فحشا وارد میدان شدند.

امام جمعه یزد با اشاره به وضعیت ایران در دوران قبل از انقلاب، یادآور شد: عیاشی‌ها، فسادها، فقر و تبعیض در دوران پهلوی بیداد می‌کرد و اسم اهل بیت(ع) کم‌کم در حال از بین رفتن بود، اما امام(ره) با حضور خود این بساط را جمع کردند.

وی تصریح کرد: اگر امام خمینی(ره) ریشه طاغوت را نکنده بودند و اسلام را پیاده نکرده بودند، اکنون اسمی از امام زمان(عج) نبود.

خطیب جمعه یزد خاطر نشان کرد: امثال شهید سعیدی‌ها و شهید قهاری‌ها در زندان‌های شاه شکنجه و شهید شدند تا انقلاب به اینجا برسد و لذا امروز همه باید قدردان این نعمت باشیم.

وی با اشاره به عظمتی که امام(ره) برای اسلام به ارمغان آوردند، گفت: دشمنان همواره با ولایت مشکل داشته‌ و دارند، چرا که ولایت مانع از دستیابی آنها به اهداف پلیدشان شده است، بنابراین حضرت امام(ره) به ما ثابت کردند که که نباید از یاری اسلام دست بکشیم و به زیر بار ظلم ظالمان برویم.

آیت الله ناصری با اشاره به اجرای سرود سلام فرمانده و علاقه نونهالان و نوجوانان به امام زمان(عج)، عنوان کرد: چقدر ارزشمند است که امروز فرزندان کوچک این کشور دست به دعا بر می‌دارند و برای سلامتی امام زمان(عج) دعا می‌کنند.

وی ارتحال حضرت امام(ره) را مصیبتی بزرگ برای ملت ایران دانست و گفت: انتصاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای زیباترین انتصاب بود چرا که با این اقدام، عزت، عظمت و استقلال ملت و کشور حفظ شد.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه این انقلاب را عطیه الهی، ادامه راه امام حسین(ع) و ادامه ایده‌های امام علی(ع) می‌دانیم، یادآور شد: اگر خداوند یاری نمی‌کرد، با وجود تمام هجمه‌های دشمنان، این انقلاب همان سال‌های اول با شکست روبرو می‌شد و این نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی مورد تایید پروردگار و امام زمان(عج) است.

وی تصریح کرد: برای ادامه راه ارزشمند شهدا و امام(ره)، لازم است که حافظ انقلاب باشیم و استمرار انقلاب را وظیفه خود بدانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha