یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1028502
۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
سید محمود دعایی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بود.

برادرزاده وی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات را تائید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی، سال ۱۳۲۰ در یزد دیده به جهان گشود، وی پس از اتمام تحصیلات متوسطه وارد حوزهٔ علمیه کرمان شد و به تحصیل علوم اسلامی مشغول شد.

او پس از اتمام سطوح اولیه تحصیلی در کرمان به حوزهٔ علمیهٔ قم رفت ، بعد از تکمیل سطوح عالیه در سال ۱۳۴۶ تحت تعقیب رژیم شاه قرار گرفت و مخفیانه به عراق رفت و در آنجا تحصیلات علوم اسلامی را ادامه داد. در این دوران تلاش‌های وسیعی جهت استردادش صورت گرفت که مأموران رژیم گذشته در این زمینه موفق نشدند.

وی از اعضای مجمع روحانیون مبارز، سرپرست مؤسسه اطلاعات از سال ۱۳۵۹ تاکنون، و نماینده شش دوره مجلس شورای اسلامی از ابتدا تا سال ۱۳۸۲ بوده‌ است.

حجت الاسلام والمسلمین دعایی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در خارج و داخل ایران از فعالان سیاسی بوده و در خلال این مدت به اروپا و کشورهای خاورمیانه (چون سوریه، لبنان، اردن، عربستان، پاکستان و افغانستان) سفر کرده است.

او یکی از همراهان امام خمینی(ره) در دوران اقامت در شهر نجف بوده و در فاصله سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۹ نیز سفیر ایران در عراق بود.

وی عصر امروز ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ در بیمارستان درگذشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فاطمی IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    53 0
    رضوان‌الله‌ تعالی علیه. روحش شاد و با اجداد طاهرینش محشور باشد ان‌شاءالله.
  • . IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    46 0
    بسیار عالم متخلق و مودب و دینداری بودند رحمه الله علیه
  • محمد مهاجری IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    49 0
    او به‌حق یکی از با شرف‌ترین مردان روزگار، دلسوز، علاقمند به وحدت ملی، شوخ‌طبع، اهل اصلاح ذات‌البین و به‌شدت دوست‌داشتنی، متواضع و ساده‌زیست بود. هنوز همان پیکانی را سوار می‌شد که از سال‌ها پیش مرکبش بود. یقین دارم هیچ‌کس حتی یک‌بار از او غیبت نشنیده است و اگر کسی در حضورش غیبت می‌کرد بلافاصله مسیر حرف را تغییر می‌داد. در هر محفلی احترام همه حضار را به یک اندازه نگه می‌داشت و برایش جوان و پیر، نخبه و عامی هیچ فرقی نداشت. اهالی رسانه یک پدر را از دست داده‌اند. خدایش رحمت کند. چندین سال قبل، بعد از مجلس ختم اخوی حاج حسین آقای شریعتمداری دیدمش. کنار مسجد روی پله نشسته بود. از او خواهش کردم به محل کارش برسانمش. گفت با دوستی آمده‌ام که همین اطراف است و به‌زودی می‌رسد. اگر با تو بیایم شاید ناراحت شود. تا آمدن دوستش با او هم‌کلام شدم. لحظاتی بعد گفت دوستم آمد. پیکانی از راه رسید که آرم روزنامه اطلاعات روی بدنه‌اش حک شده بود. دوست آقای دعایی در واقع راننده‌اش بود ولی او از اسم "راننده" استفاده نکرد. خدایش بیامرزاد که مرد بود. خیلی.
  • سيد IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    34 0
    خداوند رحمتشون كنهۀ چقدر درد داره از دست دادن اين چنين افرادي كه امروز جامعه ما شديدا بهشون احتياج داره
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    23 0
    از خدای تعالی رحمت واسعه برای این بزرگمرد و برای باز ماندگانش صبر و اجر خواهانیم او ،مردی بزرگ و دارای سعه ی صدر و یار امام بود . کدام عاقل شود غافل ز یاران ___همانانی که هستند همچو باران __ وجوداََ رحمتند وبا کرامت __ ز محبوبین و انصار امامت __
  • محمد مهدی اسلامی IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    17 0
    اگفت باید حقیقةََ این دم __ از شمار دوچشم یک تن کم _ وز شمار خرد هزاران بیش ___گر نکوبنگرد غریبه و خویش __ با