دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / مصاحبه با مسئول گروه جهادی سفیران سلامت قم

حوزه/ مسئول گروه جهادی سفیران سلامت گفت: در طول سال، ۲۴ اردوی جهادی با محوریت بهداشت و درمان در سطح استان قم و خارج از استان برگزار می‌کنیم.

علی عارف مسئول گروه جهادی سفیران سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: این گروه جهادی با هدف کمک به همشهریان مناطق کمتر برخوردار و هموطنان در مناطق محروم کشور در سال ۸۸ راه‌اندازی شد. در برهه‌های مختلف اردوهای جهادی در سطح شهر و مناطق محروم استان به صورت یک‌روزه با حضور جمعی از کادر درمان بسیج دانشگاه علوم پزشکی برپا می‌شد.

وی ادامه داد: با گذشت زمان و توسعه فعالیت‌های جهادی، توانستیم علاوه بر حضور پزشکان و دندان‌پزشکان عمومی، از دانشجویان و اساتید متخصص و فوق‌تخصص در رشته‌های داخلی، اطفال، زنان و زایمان، جراحی، قلب، اعصاب، روان، ارتوپدی، جراحی فک و صورت و نیز رشته‌های مامایی، روان‌شناسی، علوم آزمایشگاهی و... به صورت جهادی بهره‌مند شویم.

عارف با بیان این‌که فعالیت‌های گروه جهادی سفیران سلامت از بدو ورود کرونا رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفت، افزود: تا پیش از این واقعه، اردوهای جهادی منظم به مناطق مختلف استان و بیرون از استان بوده‌ است که با شیوع ویروس کرونا، با حضور در قرارگاه جهادی کریمه فعالیت‌های پیشگیری، بهداشتی، خدماتی، درمانی خود را با تقسیم‌بندی و برنامه‌ریزی بر روی مناطق آغاز کرد.

مسئول گروه جهادی سفیران سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد: یکی از نکاتی که مدنظر این گروه جهادی می‌باشد، توجه به فرامین و منویّات رهبر معظم انقلاب و ستاد ملی کرونا به ویژه در ایام شیوع ویروس منحوس کرونا بود که کادر درمان و اعضای گروه جهادی سفیران سلامت جانانه در کنار سایر عوامل به ویژه روحانیت معظم ایثار کردند.

وی بیان کرد: با همدلی، مواسات و حضور جهادی همه ارکان مرتبط توانستیم امروز شاهد به صفر رسیدن بیماران کرونایی را جشن بگیریم و این چیزی جز در سایه همدلی، انسجام و تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب نیست.

عارف در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود به انجام فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در کنار رسالت پزشکی اشاره کرد و گفت: از آن‌جایی که اخلاق و معنویت باید سرلوحه تمام امور باشد، برنامه‌های تربیتی و فرهنگی به تناسب در اردوهای جهادی برگزار می‌کنیم و یا در نشست‌های هم‌افزایی نسبت به این مقوله اهتمام داریم.

وی به اردوهای برون استانی اشاره کرد و افزود: حضور در استان‌های ایلام، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، خوزستان، تهران از جمله اردوهای برون‌استانی گروه جهادی سفیران سلامت می‌باشد.

وی ادامه داد: بخش پزشکی شامل آموزش بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها، غربالگری فشارخون و قندخون، ویزیت پزشک، اهدای دارو، نوار قلب و تزریقات، مامایی، آزمایشگاه زنان، روان‌شناسی، جراحی اطفال و بهداشت کودک می‌شدند که بیش از ده هزار نفر خدمات پزشکی دریافت کردند.

مسئول گروه جهادی سفیران سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: همچنین بخش دندان‌پزشکی شامل معاینه دهان و دندان، آموزش بهداشت، جراحی، ترمیم، عصب‌کشی، اطفال و بهداشت دهان و دندان کودک می‌شدند که بیش از پنج هزار نفر خدمات دندانپزشکی دریافت کردند.

عارف در پاسخ به گرانی‌های اخیر و نحوه تهیه دارو و خدمات پزشکی گفت: واقعیت آن است که ما به هیچ مرکزی وابسته نیستیم و بعضاً هزینه‌ها را از جیب فردی و خانواده خود جمع‌آوری و برای نیازمندان هزینه می‌کنیم، در برخی مواقع خیرین ورود می‌کنند ولی به صورت مقطعی و محدود که با این شرایط اصلاً مشهود نیست.

وی افزود: علاقه‌مندان به منظور کمک به گروه جهادی سفیران سلامت می‌توانند در ارتباط باشند.

گفت وگو از اکبرپوست‌چیان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha