پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
طباطبایی

حوزه/ امام جمعه اصفهان گفت: بارها گفته ام باید بهترین اتاق ها را برای جانبازان قطع نخاعی فراهم کنید، باید خیلی بیشتر از دیگران به این قشر ایثارگر رسیدگی شود، بهترین امکانات را برای جانبازان خاصه قطع نخاعی‌ها فراهم کنید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، صبح امروز در گردهمایی روحانیون و طلاب رزمنده و ایثارگر دفاع مقدس، اظهار کرد: یکی از ارکان مهم دین، جهاد با دشمن است.

وی با بیان اینکه در کلام امیرالمومنین(ع) از جهاد با دشمن به قله اسلام یاد شده است، گفت: بسیاری از انسان ها در مسیر رسیدن به قله می افتند، ولی وقتی کسی به قله رسید، دیگر هراسی از افتادن ندارد.

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان تصریح کرد: قله برای ما انسان های عادی مرگ است، لذا باید مراقب باشیم در مسیر رسیدن به قله مال، زن و فرزندانمان باعث لغزش ما در این مسیر نشوند.

وی افزود: البته در مسیر رسیدن به خدا و جهاد در راه خدا، مهم ماندن در این مسیر است، چه بسیار انسان هایی که دراین راه آمدند، ولی نماندند، بنابراین جانبازان وایثارگران که براساس حکمت خدا دراین دنیا باقی ماندن، باید بیشتر از دیگران مراقب باشند که بقای در عمل داشته باشند.

امام جمعه اصفهان ابراز کرد: جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس هم بدانند که بزرگترین گام را در مسیر جهاد در راه خدا برداشتند، ولی باید مراقبت کنند که اجر اعمالشان در ادامه مسیر زندگی از بین نرود؛ چه بسیار آزمون هایی از سوی فرزندان، خانواده، کم محلی مسئولان و حرف های مردم برای انسان پیش می آید که گذر از آنها خیلی سخت است.

وی در ادامه به مسئولان بنیاد شهید استان تذکر داد: بارها گفته ام باید بهترین اتاق ها را برای جانبازان قطع نخاعی فراهم کنید، باید خیلی بیشتر از دیگران به این قشر ایثارگر رسیدگی شود، بهترین امکانات را برای جانبازان خاصه قطع نخاعی ها فراهم کنید.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به آیات ۹۱ تا ۹۵ سوره توبه در وصف جهاد در راه خدا، گفت: وظیفه جهاد بر همه مردان با هر شرایطی وجود دارد، حتی اگر امکان حضور فیزیکی در جهاد برای مردی به دلیل فقر، ناتوانی و..نیست، باید در پشت جبهه، با زبان خود برای تشویق مردم جهاد کنند.

وی ابراز کرد: فرق میان مردن و شهید شدن در این است، که شهید داوطلبانه و با رضایت خود برای رضای خدا جانش را فدا می کند، ولی چه بسیار افرادی که در جنگ های دنیا، اجباری و از سر زور مرده اند، از این بابت هم امام حسین(ع) در شب عاشورا اذن رفتن به یاران خود را دادند تا فقط کسانی که عشق و ارادت دارند، بمانند و شهید شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha