یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / دیدار کاروان زیر سایه خورشید با نماینده ولی فقیه در همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه مردم ایران اسلامی، نسبت به امام رضا(ع) تعصب دارند، گفت: مردم توهین به مقدسات، امام رضا(ع) و مشهد مقدس را نمی‌پذیرند و تحمل نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در دیدار با کاروان زیر سایه خورشید و خادمان حرم رضوی، با بیان اینکه بزرگان ما توفیقات بسیاری از برکات وجودی امام رضا(ع) را نقل کرده‌اند، اظهار داشت: لازم است که بتوانیم از این نعمت عظیم الهی بهره‌مند شویم و دعا کنیم که عنایات خاص حضرت(ع) برای ما نیز اتفاق بیفتد و تبدیل به تجربه شخصی ما شود.

وی با تاکید بر اینکه جامعه و مردم علاقه ویژه‌ای به امام رضا(ع) دارند، گفت: این علاقه و وابستگی مربوط به منطقه خاصی از کشور نبوده و نیست و همه ایران اسلامی علاقمند خاص حضرت(ع) هستند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه لازم است از فرصت دهه کرامت و حضور خادمان رضوی در مناطق مختلف، به نحو احسن استفاده شود، مطرح کرد: این ایام بهترین فرصت برای عبور از سطح عاطفی دین و حرکت به سمت معرفت و عمق دین شناسی است.

وی افزود: البته سطح عاطفی نیز یکی از ضرورت‌ها است که به آن نیازمندیم، اما در منابع و روایات مختلف از امام رضا(ع) در باب معرفت امام شناسی نکات بسیاری مطرح شده است که باید به آن به صورت ویژه پرداخته شود.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه ایام دهه کرامت فرصت مناسبی برای تقویت معرفت امام شناسی در جامعه است، یادآور شد: سفارشات امام رضا(ع) به شیعیان و انتظاراتی که حضرت از جامعه و مردم دارند، لازم است که در این روزهای مبارک بیان و تبیین شود.

وی با تاکید بر اینکه جامعه امروز نیازمند تعالیم و اخلاق رضوی است، خاطر نشان کرد: متاسفانه با بعضی از آسیب‌ها در جامعه روبرو هستیم که می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت ایام دهه کرامت، اخلاق رضوی را در جامعه ترویج دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی، نسبت به امام رضا(ع) تعصب دارند، گفت: مردم توهین به مقدسات و امام رضا(ع) و مشهد مقدس را نمی‌پذیرند و تحمل نخواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه مشهد، پایتخت معنوی این کشور است، یادآور شد: تلاش دشمن بر این است که به دین ضربه بزند و گاهی با ساخت فیلمی موهن این نقشه خود را عملی می‌کند و گاهی نیز با تعمیم دادن خطای فردی، به نام اسلام و مقدسات.

امام جمعه همدان تصریح کرد: حضور خادمان رضوی در سراسر کشور و برگزاری مراسمات مختلف، فرصتی مناسب برای محکوم کردن این اقدام دشمنان و اثبات و نمایش غیرت دینی جامعه است تا دیگر کسی جرات نکند به مقدسات ما توهین کند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha