یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
المصطفی

حوزه/ نمایندگی جامعة المصطفی در تانزانیا بمناسبت سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب همایشی را در شهر دارالسلام برگزار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، نمایندگی جامعة المصطفی در تانزانیا بمناسبت سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب همایشی در شهر دارالسلام برگزار کرد.

در این همایش بزرگان و علمای تراز اول اهل سنت و شیعه حضور داشتند و تعدادی از چهره‌های برجسته به سخنرانی در این موضوع پرداختند.

همچنین در این همایش حجت الاسلام و المسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه جمهوری اسلامی ایران، الوندی سفیر جمهوری اسلامی ایران، مفتی بزرگ دارالسلام، نماینده شیوخ اهل سنت و اساتید، طلاب و دانش‌پژوهان مدارس مختلف شهر دارالسلام حضور داشتند.

در ابتدا پس از قرائت قرآن کریم توسط شیخ حسین بوکی دانش آموخته جامعة المصطفی، الوندی سفیر جمهوری اسلامی ایران و شیخ الهادی موسی سالم مفتی بزرگ دارالسلام به جایگاه امام خمینی در عرصه اسلامی و بین المللی اشاره کردند و افزودند: امروز نام این عالم جلیل القدر به عنوان رهبر و سیاست مدار، الگو و شاخصی بین جامعه بین‌المللی است که نماد ظلم ستیزی و مقابله با استکبار است.

در ادامه نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری این همایش ارزشمند تقدیر کرد و اظهار داشت: روزی که انقلاب اسلامی ایران محقق شد، روز تحقق آرمان مظلومان تاریخ بود و خیلی‌ها با آرزوی این روز به شهادت رسیدند و خیلی‌ها هم توفیق داشتند تا این روزها را ببینند و همه اینها به ارشادات و فرماندهی امام راحل بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی افزود: شاید خیلی از مردم باورشان نمی‌شد روزی با رهبری امام خمینی(ره) و در ادامه، مقام معظم رهبری به جایی برسیم که بشریت از این پیشرفت ما حیرت کند و امروز نشان دادیم که در عرصه‌های مختلف در بین ابر قدرت‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و فرزندان ایران زمین با حضور و ورود در عرصه‌های علمی و دانش‌بنیان این امر را به جهانیان اثبات کردند.

حجت الاسلام خاموشی یادآور شد: مکتب و انقلاب امام خمینی (ره) متکی بر خدا باوری بوده و همواره در مکتب فلسفی خود اعم از فلسفه مطلق و فلسفه مضاف این خدا باوری را به عنوان یک اصل قبول داشته و به آن عمل می‌کرده‌اند. لذا همه باید بر اساس این اصل در حوزه ‌های مختلف گام برداریم.

برگزاری سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب در تانزانیا

برگزاری سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب در تانزانیا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha