شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماموستا راستی

حوزه/ امام جمعه موقت سنندج گفت: اخلاقیات، با معنویات و اجرای فرایض دینی کامل می‌شود و تنها با اکتفا به اخلاق نمی‌توان انتظار داشت که خوشبختی واقعی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، ماموستا محمدامین راستی صبح امروز در درس اخلاق طلاب و روحانیون اهل سنت سنندج، اظهار داشت: اخلاق و توجه به آن زمینه داشتن یک زندگی سالم را فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه زندگی انسان باید توام با اخلاقیات و معنویات باشد، افزود: البته کسانی را هم مشاهده می‌کنیم که همواره خود را اخلاقمدار معرفی می‌کنند، اما نسبت به مبانی و اصولی دینی نوعی بی‌تفاوتی دارند.

امام جمعه موقت سنندج خاطر نشان کرد: اخلاقیات، با معنویات و اجرای فرایض دینی کامل می‌شود و تنها با اکتفا به اخلاق نمی‌توان انتظار داشت که خوشبختی واقعی فراهم شود.

وی با بیان اینکه جامعه همواره و در هر شرایطی از روحانیون و طلاب دینی انتظاراتی دارد، گفت: این انتظارات با توجه به مقتضیات روز متفاوت است اما در هر صورت روحانیون لازم است که جوابگوی مطالبات به حق مردم باشند، چرا که روحانی و طلبه بخشی از جامعه اسلامی محسوب می‌شوند.

ماموستا راستی گفت: با این حال عده‌ای از روی عمد یا از روی بی‌اطلاعی به دنبال شخصی کردن دین یا همان گسترش تفکر سکولاریسم در جامعه هستند که این امری خطرناک است که می‌تواند ارکان دین را متزلزل کند.

وی با اشاره به اینکه در اسلام سکولاریسم وجود ندارد و زمانی که سکولاریسم به دین پیوند بخورد، کارکرد واقعی و درست آن، شریعت و دین از بین می‌رود، یادآور شد: ضروری است تلاش کنیم که اینگونه افکار بیگانه و مخرب به مراکز دینی و جامعه راه پیدا نکنند.

ماموستا راستی، سکولاریسم را نقطه مخالف ادیان الهی دانست و اظهار داشت: اسلام در عمل نشان داده است که برخلاف آنچه معاندان می‌گویند، دینی اجتماعی است که همواره نگاهی جهان شمول و خدامحور دارد، بنابراین هرگز نمی‌توان این دین را با سکولاریسم پیوند زد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha