یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
میردامادی

حوزه/ بنیانگذار مرکز جهانی حضرت ولی عصر(عج)، گفت: طلاب و مستبصرین چراغ هدایت اهل دنیا هستند و به هر شهر و کشوری بروند جهل و ظلمت از آنجا دور خواهد شد و به همین دلیل مستکبرین و حکومت های جور و استکباری با آنان مخالف هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود بحرالعلوم میردامادی، بنیانگذار مرکز جهانی حضرت ولی عصر(عج) در جشن ولادت امام رضا(ع) که در جمع طلاب و مستبصرین شهرک مهدیه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در مورد خوشبختی و نظر به دنیا نگاه های مختلفی وجود دارد، اظهار کرد: یک نظر غرق شدن در دنیا، شهوات، غرایز و گناه است که در این صورت انسان را خوشبخت می دانند و نظر دوم نیز بر کشتن غرایز، قهر کردن با دنیا، ذکر گفتن و رهبانیت دلالت دارد.

وی ادامه داد: نظر سوم در خصوص سعادت و خوشبختی در دنیا، نظر اسلام و مکتب اهل بیت(ع) است که می گوید نه غرق شدن در دنیا صحیح است و نه قهر و کنار گذاشتن آن، بلکه کنترل دنیا و نگه داشتن حد عاقلانه صحیح است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه در بین مذاهب اسلامی هیچکدام به جز مکتب اهل بیت(ع) مکتب وسط نیستند، یعنی یا افراطی هستند یا تفریطی، ابراز کرد: در بین مذاهب اسلامی فقط مکتب کتاب الله و عترتی، مکتب وسط است. نه کشتن در غرایض، نه قهر کردن با دنیا و نه دنیا طلبی صددرصد را درست می داند. در این مکتب اقتصاد، تجارت، علم و صنعت بد نیست، بلکه هدف نیست و مقدمه است برای کسب معنویت و ساختن آخرت.

حجت‌الاسلام والمسلمین بحرالعلوم میردامادی با بیان اینکه ما یک مذهب زیبا و پاکیزه با نظر امام زمان(عج) انتخاب کردیم، ابراز کرد: تنها مکتبی که علت سعادت و خوشبختی است فقط مکتب محمد و آل محمد(ص) است.

وی ادامه داد: وجود امام زمان(عج) منت خدا بر ماست. وجود امیرالمومنین(ع) و اهل بیت(ع) بر ما منت است و اگر ما این ائمه نورانی را نداشتیم چه داشتیم. قرآن بدون اهل بیت(ع) کتابی نامعلوم بود که مبین نداشت و اهل بیت(ع) مفسران واقعی قرآن هستند.

بنیانگذار مرکز جهانی حضرت ولی عصر(عج) با تاکید بر اینکه هر کجا اهل بیت(ع) هستند، جهل فرار می کند، تصریح کرد: هنگامی که شما طلاب و مستبصرین پس از اتمام درس به شهر و کشورتان بروید و به تبلیغ مکتب اهل بیت(ع) بپردازید جهل از آن نقطه خواهد رفت و به همین دلیل حکومت های ظلم و جور و استکبار با شما مخالف هستند. مستبصرین چراغ دنیا هستند و مستکبرین از چراغ می ترسند.

حجت الاسلام والمسلمین بحرالعلوم در پایان با بیان اینکه طلاب حوزه های علمیه باید آماده و قوی شوند و حتما یک دور بحارالانوار بخوانند، خاطرنشان کرد: کسی که در زمان غیبت این مسیر را طی کند در حدیث آمده است که بهتر از یاران پیامبر(ص) و بهتر از یاران و شاگردان ائمه اطهار(ع) است، چرا که این حضرات را ندیدند و عاشقشان شدند فلذا مقام مستبصرین از آنان بالاتر است.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha