شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1029510
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۸
12

حوزه/ دهه کرامت، موسم شادی و سرور شیعیان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و ایرانیان در سایه سار خاندان موسوی بیش از دیگران به بزرگداشت این ایام شاد و خجسته می پردازند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، دهه کرامت، موسم شادی و سرور شیعیان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و ایرانیان در سایه سار خاندان موسوی بیش از دیگران به بزرگداشت این ایام شاد و خجسته می پردازند.

طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) - شعبه تهران همچون هرسال در این دهه اردوی تبلیغی جهادی درون شهری برگزار کردند. در این اردو از ابتدا در منزل یکی از اهالی محله در منطقه شمیران و ناحیه ازگل مستقر شدند و به برگزاری برنامه های شادی بخش برای مردم پرداختند.

این اردوها علاوه بر اهداف تربیتی و تعالی بخش برای خود طلاب اهداف دیگری را نیز دنبال می کنند، از جمله تعظیم شعائر مذهبی و فرهنگ سازی عمومی، ارتباط گیری طلاب با مردم برای هرچه نزدیک تر نمودن این این رابطه عمیق و گسست ناپذیر علیرغم تبلیغات گسترده سوء برای دور نمودن مردم از این قشر، ترویج شور و نشاط مومنانه در سطح منطقه و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و دعوت گری به شیوه های شاد و جذاب...

روند اجرایی فعالیت های طلاب در این ایام و اهم اقدامات انجام شده به شرح ذیل است:

برگزاری جلسات همفکری و برنامه ریزی پیش از اردو که برای ایده پردازی بهتر برگزار شدن اردو برگزار شد و تقسیم کار و مسئولیت ها صورت گرفت.

ایستگاه صلواتی، در کنار میدان تره بار محل از صبح تا غروب فعالیت داشت و از غروب به محل برگزاری جشن در پارک منتقل گردید و تا پایان مراسم جشن فعالیت داشت.

در کنار ایستگاه صلواتی، غرفه فروش محصولات فرهنگی و مذهبی که متأسفانه کمتر در معرض فروش برای عموم مردم قرار می گیرد برپا شد و صرفاً به نیت ترویج فرهنگ مذهبی و معنوی و با کمترین سود مالی به ارائه خدمات پرداخت.

حضور گروهی طلاب در مترو برای تبریک ایام به مردم و اعطای بروشور با محتوای جذاب به مسافران نیز از دیگر برنامه های انجام شده به شمار می رود.

الگوی ساده کار فرهنگی در پایتخت + عکس

همچنین طلاب با نصب پوستری در کنار سر در خانه های محله آمادگی خود را برای برپایی جشن ساده خانگی به صورت جهادی و رایگان اعلام داشتند که این اقدام با استقبال خوب مردم مواجه بود. فضاسازی شاد در سطح محله نیز با نصب بنر های مزین به عکس بارگاه زیبای امام رضا (ع) را در تیر برق ها، و نصب پوستر به شیشه مغازه ها و... از جمله فعالیتهای طلاب در این ایام بود.

در طول این ایام همه روزه از حوالی غروب در پارک محله نیز جمعی از طلاب غرفه شادی کودکان را برپا کرده و از کودکان برای رنگ آمیزی و نقاشی در موضوعات شاد مذهبی و برنامه های این چنینی دعوت می گردد و با پخش نواهای جذاب کودکانه حس و حال معنوی با نشاطی در آن محیط رقم زدند.

با نزدیک شدن به شب میلاد حضرت امام رضا (ع) نیز جایگاهی مناسب برپا شد و با هماهنگی شهرداری منطقه، دو شب متوالی جشن شاد و با شکوهی با اجرای طلاب و با حضور کودکان و والدین برگزار گردید.

مسئولیت های تقسیم شده در این اردو عبارت بود از: مدیریت اردو (که عهده دار آن مدیر مدرسه بود) جانشین (که عملا مدیریت امور اجرایی اردو را با هماهنگی مدیر بر عهده داشت) مسئول رسانه (برای انعکاس اخبار فعالیت ها و ثبت تصاویر و فیلم های برنامه. مسئول تدارکات، گروه مترو (سه گروه) مسئول غرفه کار با کودک. مسئول ایستگاه صلواتی تره بار، مسئول ایستگاه صلواتی پارک، مسئول غرفه فروش محصولات و مسئول مالی این ویژه برنامه که به همت طلاب پایه سوم مدرسه علمیه امام خمینی (ره) برپا شد.

در روز میلاد با سعادت شمس الشموس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با برپایی دسته شادی توسط طلاب و حرکت در محله و پخش صوت شور انگیز مولودی و توزیع شیرینی و اهدای عیدی به کودکان نشاط معنوی را در محله بالا برد و با این خدمت موثر، دِین خود را به ساحت مقدس اهل بیت(ع) ادا کردند.

الگوی این فعالیت ساده و جذاب اگر در سایر محله ها توسط حوزه های علمیه، مساجد، هیئت‌های مذهبی و دیگر مجموعه ها یا گروه های دغدغه مند اجرایی گردد مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر بوده و قطعا این تعامل سازنده با مردم توسط قشر مذهبی و فعال فرهنگی تاثیرات شگرفی در جامعه خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha