شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید علی قاضی عسکر

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: مناسبت های دینی و مذهبی، بهترین ظرفیت برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با معارف اهل بیت علیهم السلام است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر، در این دیدار ضمن تبریک ایام میلاد با سعادت حضرت ثامن الحجج(ع) و قدردانی از دست اندرکاران برگزاری آیین سنتی و مذهبی مسلمیه، اظهار داشت: مناسبت های دینی و مذهبی، بهترین ظرفیت برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با معارف اهل بیت علیهم السلام است.

وی با اشاره به موضوع گریستن در فرهنگ اسلام، ابراز داشت: با دقت و بررسی در فرهنگ اسلامی، مقوله گریه در عزای اهل بیت علیهم السلام، هدف نبوده بلکه وسیله ای برای تنویر افکار عمومی است. پیامبر اکرم(ص) در وصف حضرت صدیقه کبری(س) فرمودند: فاطمه پاره تن من است و هر کس او را بیازارد، مرا آزرده و هرکس مرا بیازارد، خدا را آزرده است؛ لذا حضرت زهرای مرضیه(س) برای بیان نارضایتی از حاکمان زمان خود از گریه استفاده نمود تا عدم مشروعیت حکومت آنان را بدین وسیله اعلام داشتند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) افزود: در جریان کر بلا نیز همین گونه بود، زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) با سلاح گریه توانستند قیام حضرت سیدالشهداء(ع) را زنده نگه دارند زیرا موضوع گریه مسئله ای نبود که حکومت بتواند با آن مقابله کند.

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث اظهار داشت: متأسفانه بعضی از روشنفکران برای مقابله با موضوع گریستن بر مصائب اهل بیت علیهم السلام، اصل نهضت کربلا را زیر سوال بردند و حال آنکه در طول تاریخ، اینگونه گریستن یکی از مهمترین راه های نفوذ اسلام در قلوب بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر با اشاره به اقدامات دشمنان اسلام در راستای تضعیف پایه های ایمانی اقشار مختلف مردم، به ویژه جوانان، خاطر نشان ساخت: اکنون شبکه های اجتماعی، مملو از شبهه افکنی دشمنان دین علیه اسلام است و همه باید با استفاده از ظرفیت مناسبت های دینی و تشکیل جلسات مذهبی در راستای مقابله با این شبهات، نهایت بهره را ببریم.

وی با اشاره به لزوم مقابله با انحرافات و تحریفات در مسئله عزاداری و تأکید بر حفظ شعائر حسینی تصریح کرد: بعضا اقدامات موهنی در عزاداری ها صورت می پذیرد و در رسانه ها به سرعت منعکس می گردد که این مسائل علاوه بر اینکه در منطق اسلام جایگاهی ندارد، موجبات بهره برداری معاندین علیه اسلام و ایران را نیز فراهم می آورد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) افزود: امروز رسالت ما بسیار خطیر و مهم است لذا باید تلاش کنیم این جلسات مذهبی اصالت خود را حفظ نماید تا فرهنگ عاشورا به صورت صحیح و بدون تحریف به مخاطبان منتقل شود از این رو بازخوانی اشعار اصیل در رثای ائمه هدی، مراجعه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص عزای اهل بیت و همچنین مراجعه به آثار علمای کنونی و گذشته امری ضروری و لازم است.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر آیین مُسلمیّه را مراسمی با شکوه توصیف کرده و اظهار داشت: در این برنامه باید بکوشیم تا برای تمامی مخاطبان اعم از پیر، جوان، زن و مرد با استفاده از معارف ناب اهل بیت در قالب اشعار و مراثی، پیام آور باشیم و با بهره وری مناسب از این آیین در راستای جذب تمامی اقشار مردم با هر سلیقه و اعتقاد به وسیله اخلاق حسنه و خوش رویی، تلاش کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در پایان تقویت فرهنگ دینی مردم را از مهمترین تکالیف مبلّغان و فعالان فرهنگی کشور برشمرده و اظهار داشت: امام رضا(ع) فرمودند: "امر ما را احیاء نمایید؛ سوال شد که چگونه امر شما احیا می شود؟ فرمودند: علوم ما را فراگرفته سپس به مردم بیاموزید، اگر مردم زیبایی های کلام ما را بدانند از ما تبعیت خواهند کرد."

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha