یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
عنکبوت مقدس

حوزه/ شبکه امامت سراسر کشور با امضای بیانیه ای در واکنش به توهین فیلم موهن عنکبوت مقدس به ساحت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) عهد بستند برای اعتلای پرچم اسلام و تبیین و تعمیق سیره حضرات معصومین(ع) گام بردارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، در پی توهین فیلم موهن عنکبوت مقدس به مقام امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و لزوم واکنش شبکه امامت به این موضوع، با ابتکار بنیاد هدایت بیانیه ای در محکومیت این اقدام صادر و به امضا جمع کثیری از امامان محله سراسر کشور رسید و با یکدیگر عهد مشترک بستند که با انگیزه ای مضاعف در راه اعتلای پرچم اسلام و تبیین و تعمیق سیره حضرات معصومین(ع) قدم بردارند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ - صف آیه ۸

جنگ تمدنی جبهه کفر و نفاق با جبهه حق و حقیقت در دهه‌های اخیر به اوج خود رسیده است و دشمنان قسم‌خورده اسلام در این کارزار با تمام قوا از تمام ابزار، روشها و شیوه‌های جنگ نرم بویژه در حوزه رسانه بالاترین بهره‌برداری را می‌کنند.

بی‌شک یکی از مهم ترین ابزار و حربه‌های این جریان، استفاده از ظرفیتهای سینما و تلویزیون و تلاش برای انحراف اذهان عمومی و تحریف حقایق بواسطه تولید فیلم و سریال است و این روزها بار دیگر دست پلید دشمنان بواسطه لشکر پیاده نظام دشمن، در قالب تولید و انتشار فیلم موهن «عنکبوت مقدس» رخ نموده است.

در این اثر سخیف سینمایی، دشمن با هدف تخریب وجهه ی سبک زندگی دینی و چهره دین‌مداران در جامعه اسلامی ایران، تمامی چارچوبهای اصولی متعارف در تولید یک اثر سینمایی انتقادی را زیر پا گذاشته و با تولید آن، احساسات پاک دینی و ارزشی مسلمانان در سراسر دنیا را خدشه دار کرده اند.

ما امامان محله در شبکه امامت کشور، همچون مردم عزیز و ولایتمدار ایران، امام رضا علیه السلام را آنگونه شناختیم و درک کردیم که ایشان در مقام توصیف امام معصوم فرمودند: الإِمامُ الأَنیسُ الرَّفیقُ، وَالوالِدُ الشَّفیقُ، وَ الأَخُ الشَّقیقُ، وَ الاُمُّ البَرَّةُ بِالوَلَدِ الصَّغیرِ یعنی امام، همدم و رفیق است و پدر مهربان؛ و برادرِ همسان است و مادر نیکوکار به فرزند کوچکش «مسند الامام الرضا علیه السلام / ج ۱/ ص ۶۹» و از این رو، تحمل کوچکترین اهانتی به ساحت قدسی امامان معصوم علیهم السلام را نداریم.

در طول تاریخ مساجد، مکتب‌خانه آشنایی با اسلام ناب بودند و پایگاه انتشار عطر خوش محمدی در کوچه پس کوچه های محلات و این حرکات ابلهانه و نابخردانه دشمن، تنها عزم ما را در این مسیر تقویت می‌کند و اکنون به کوری چشم دشمنان اهل بیت علیهم السلام، با تمام وجود فریاد می‌زنیم و هم‌عهد می‌شویم که با انگیزه‌ای مضاعف و روزافزون در راه اعتلای پرچم اسلام، آشنایی مردم با معارف ناب و اصیل اسلام و تبیین عمیق و وثیق سیره حضرات معصومین علیهم السلام قلم و قدم برداریم.

کلام آخر اینکه، به تمام آنان که در داخل و خارج خواسته و ناخواسته از این فیلم حمایت کردند گوشزد می‌کنیم از خشم و دلشکستگی مسلمانان بترسید و یا در راه حقیقت جویی قدم بردارید یا زبان در کام گیرید تا بیش از پیش، گرد و غبار تحریف بر پا نکنید و بذر تنفر و انزجار نکارید.

شبکه امامت محلات کشور

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha