شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
4

حوزه / رئیس مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه، فلسفه و مبانی گردشگری، فقه گردشگری، اخلاق گردشگری، نظام جامع دینی گردشگری، الگوی گردشگری اسلامی ایرانی و پاسخگویی به شبهات و مسائل و نیازهای جدید فراروی گردشگری را به عنوان برخی اولویت های فکری، معرفتی و نظری گردشگری معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمفید حسینی کوهساری، دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ در نخستین همایش بین المللی گردشگری فرهنگی و آیینی، در مجتمع گردشگری خورشید اردهال کاشان، پس از ارائه گزارشی از دیدار آیت الله اعرافی با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان و سفر هیئت حوزوی به چند کشور اروپایی، گردشگری را در دنیای کنونی یک فرصت کم نظیر و ضرورتی انکار ناپذیر و جزئی تاثیرگذار در زندگی بشر به ویژه بشر معاصر دانست و از منظرهای مختلفی اعم از منظر ملی، اسلامی، ادیانی و تمدنی حائز اهمیت راهبردی معرفی کرد.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور با توجه به ابعاد متنوع مقوله گردشگری از جمله ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، تربیتی، دینی، این عرصه را عرصه ای تخصصی و پیچیده و حاوی ادبیات علمی توصیف کرد و تربیت نیروی انسانی، تولید محتوا، تولید فکر و اندیشه و نظریه پردازی را از ضروریات آن دانست.

حسینی کوهساری، ساحت های پیوند و تعامل گردشگری، دین و حوزه های علمیه را متنوع و گسترده دانست و فلسفه و مبانی گردشگری، فقه گردشگری، اخلاق گردشگری، نظام جامع دینی گردشگری، الگوی گردشگری اسلامی ایرانی و پاسخگویی به شبهات و مسائل و نیازهای جدید فراروی گردشگری را به عنوان برخی اولویت های فکری، معرفتی و نظری گردشگری معرفی کرد.

وی افزود: افزون بر مبانی و زیرساخت های نظری و معرفتی، حوزه های علمیه در عرصه های گفتمان سازی، فرهنگ سازی، توسعه و تعمیق زیرساخت های گردشگری و تلاش برای ارتقای برنامه ها با اجرای رشته های بلندمدت دانش افزایی مهارتی و دانشی، نقش موثرتری می توانند داشته باشند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور در پایان برخی از ظرفیت های موجود در میان طلاب، تشکل ها، نهادها، موسسات حوزوی، طلاب زباندان و آشنا به فرهنگ بین المللی و وجود نهادها و موسسات بین المللی و مراکز علمی پژوهشی حوزوی که ظرفیت های بالقوه یا بالفعل برقراری ارتباط با گردشگری دارند را برشمرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha