دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ نشست خبری رئیس مرکز امور قرانی سازمان اوقاف و امور خیریه

حوزه/ چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن جمهوری اسلامی ایران به میزبانی استان قم با حضور ۱۵۰ منتخب در رشته های آوایی و معارفی شامل تفسیر عمومی و نهج البلاغه و ترجمه صحیفه سجادیه در قم مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات کشور قرآن نظام جمهوری ا اسلامی گفت: برگزاری مسابقه قرآنی از اهمیت ویژه ای نظام جمهوری اسلامی برخوردار است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان این که برگزاری این مسابقه مورد تأکید و حمایت رهبر انقلاب است اظهارداشت: برگزاری این مسابقه از این لحاظ مورد اهمیت و توجه در نظام جمهوری اسلامی است که معرِّف هویت اسلامی ایرانی مذهبی و دینی ما می باشد.

در ادامه مجیدی مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز از برگزاری مرحله نهایی این مسابقه با شرکت ۱۵۰ منتخب در رشته های آوایی و معارفی شامل تفسیر عمومی و نهج البلاغه و ترجمه صحیفه سجادیه در قم مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) خبر داد.

وی بیان داشت: ثبت نام این مسابقه که از ۲۱ اردیبهشت آغاز شده و آخرین مهلت ثبت نام آن تا ۲۵ خرداد بوده، تا ۱۰ تیرماه تمدید شده است.

مجیدی مهر گفت: برگزاری این رویداد برای نظام جمهوری اسلامی و در قم بسیار ویژه است چرا که قطب فرهنگی جهان اسلام و محل تربیت عالمان و مبلغان دینی است و در دنیا هم جمهوری اسلامی در عرصه های فرهنگی و قرآنی اثرگذار بوده و از سوی ایران تنها کشوری است که در تراز حاکمیتی مسابقات برگزار می شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف امور خیریه کشور با اشاره به الگوی بودن نظام جمهوری اسلامی در برگزاری مسابقات قرآن کریم گفت: همه شاهد بودند که در طی دو سال تعطیلی همه برنامه های فرهنگی در کشورهای اسلامی اما مسابقات قرآن در ایران تعطیل نشد و به صورت خاص و ویژه ای برگزار شد.

وی افزود: برگزاری این مسابقه در ایران بر خلاف سایر کشورهای اسلامی زمینه برای انس، همراهی، تدبر و عمل خالصانه به قرآن را نیز به همراه خواهد داشت.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف امور خیریه کشور با بیان این که این مسابقه از استاندارهای بین المللی حتی در بحث داوری برخوردار است، ادامه داد: در این دوره بهترین داورها برای برگزاری مسابقات گزینش خواهند شد.

وی بیان داشت: آیین نامه این مسابقه حتی داوران بین المللی خارجی را هم واداشته از آیین نامه ایران الگو برداری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha