چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
نشست هم اندیشی

حوزه/ مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به پیگیری هایی که در حوزه خدمات رسانی با بعضی از مسئولان انجام گرفته یا نمی‌دانند و یا اینکه نسبت به اصل موضوع ابراز بی اطلاعی کرده و در ارائه خدمات به طلاب دچار سردرگمی هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، نشست شورای هماهنگی نهادهای حوزوی پیش از ظهر امروز با حضور روسای این نهادها، در دفتر امام جمعه یاسوج برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام محمد جواد جعفری مهر، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نهادهای حوزوی به چنین جلساتی توجه خاصی دارند، افزود: خدمات رسانی به طلاب حوزه های علمیه و خانواده های آنها در ابعاد گوناگون، قطعاً نیازمندی های متعددی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه باید توجه بیشتری نسبت به چنین جلسات وجود داشته باشد، بیان کرد: باید نسبت به اصل جلسه و هم نسبت به مصوبات در جلسه و پیگیری هایی که باید صورت بگیرد رویکرد متفاوت تری نسبت به قبل داشته باشیم.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه گاهی و لازم است که با بعضی از مسئولان استانی جلسات مشترکی برای رفع مشکلات طلاب داشته باشیم، گفت: با توجه به پیگیری هایی که در حوزه خدمات رسانی با بعضی از مسئولان انجام گرفته یا نمی‌دانند و یا اینکه نسبت به اصل موضوع ابراز بی اطلاعی کرده و در ارائه خدمات به طلاب دچار سردرگمی هستند.

وی با بیان اینکه باید پیگیری های انجام شده هم به نتیجه برسد و هم اینکه از موازی کاری نهادهای جلوگیری شود، افزود: موازی کاری باعث سردرگمی اصل خدمت به طلاب و هم گاهاًعزت نفس و کرامت انسانی طلبه‌ها برای حل مشکلات شان اعم از معیشتی و غیر معیشتی را تحت الشعاع قرار می دهد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد به موضوع اجرای برنامه های مشارکتی با مجموعه های حوزوی خصوصا حوزه های علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه های مشارکتی باعث خدمت بیشتر به طلبه ها و خانواده های آنها می شود.

جعفری مهر درباره خدمات‌رسانی به حوزه علمیه خواهران، افزود: در برنامه های مشارکتی عمومی که در طول سال انجام می شود می توان با هدف انسجام بخشی، همگرایی و تقویت زمینه‌های فعالیت مشترک در حوزه بانوان و خانواده کمک کرد و نهادها و دستگاه‌های اجرایی، برنامه‌های خود در این زمینه را با تعامل و رویکرد مشارکتی جهت دهی و اجرایی کنند.

وی در پایان پیشنهاد برگزاری جلسات مشترک در طول سال با ائمه جمعه و نهادهای حوزوی را داد و گفت: ائمه جمعه با توجه به ارتباطی که با حوزه های علمیه، مبلغین و طلبه ها دارند و هم با مدیران مدارس خواهران و برادران و روسای ادارات تبلیغات اسلامی در ارتباط هستند، می توان از پیشنهاد آنها استفاده کافی را ببربم.

در ادامه جلسه، مدیران نهادهای حوزوی در خصوص موضوعات جلسه اظهار نظر و پیشنهادهایی را مطرح کردند که در این بین می توان به گلایه های شدید مدیر حوزه علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد از عدم تخصیص اعتبار طرح های عمرانی اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد هم در سخنانی ضمن تشکر از فعالیت ها و دغدغه مندی مدیران حوزوی استان، نسبت به برگزاری منظم جلسات و پیگیری مصوبات تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در پایان، حضور استاندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه را در جلسات بعدی ضروری دانست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha