دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
هادی صادقی

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: چالش مهم عصر جدید این است که می خواهند تعبد ستانی کرده با تحقیر تعبد انگ ضد عقلانیت را بدان متوجه سازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی، مدیر پنل تخصصی «ایمان و چالش‌های سیاسی و اجتماعی»، همایش ملی «ایمان و چالش‌های عصر جدید» که امروز در سالن جلسات دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد، با بیان این که در طول برگزاری همایش و برپایی پیش نشست های تخصصی از حیث بررسی وجود عملی ایمان ثمرات ارزشمند دانشی را داشته است، اظهار داشت: در این پنل نقش خداباوری در عرصه هایی مثل زندگی خانوادگی مسائل زنان، حقوق و یا عرصه مسائل اجتماعی و در زمینه مسائل سیاسی و وجوه ارتباط با امام(ع) مسلمانان مورد توجه قرار خواهیم داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، موضوع ایمان تعبد و عقلانیت را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: در ایمان هم عقلانیت می تواند باشد و هم تعبد به صورت الزامی وجود دارد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه‌ی قضائیه، با بیان این که ایمان بدون تعبد تحقق نمی یابد، خاطرنشان کرد: عقل بشر محدود بوده، و دریافت تمام حقایق و مصالح و مفاسد را ندارد، برای شناخت حقایق محدودیت داشته، لذا رویه تعبد از خداوند و پیامبر(ص) را در پیش می گیریم.

وی افزود: چالش مهم عصر جدید این است که می خواهند تعبد ستانی کرده با تحقیر تعبد انگ ضد عقلانیت را بدان متوجه سازند. فیلسوفان غیر مسلمان تلاش کرده اند تا ایمان را عنصری عقلانی به دور از تعبد تعریف نمایند تا دست ما از صاحبان عقل و هدایت دور ساخته خود مسیر رشد و جهت دهی به افکار اجتماع را در دست بگیرند.

استاد حوزه علمیه، تاکید کرد: در این همایش برآنیم تا راه حل ها و راهکارهای عملیاتی برای ارتقای بنیه های ایمانی جامعه را بررسی و ارائه نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha