چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
ی

حوزه / نخستین هم اندیشی روحانیون و ائمه جماعات مساجد با شهردار کاشان با حضور نماینده ولی فقیه و اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، نخستین هم اندیشی روحانیون و ائمه جماعات مساجد با شهردار کاشان، شامگاه سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ با حضور نماینده ولی فقیه و اعضای شورای اسلامی شهر، در خانه تاریخی آل یاسین کاشان برگزارشد.

حجت الاسلام ابوذر شورابیان، مسئول شورای ائمه جماعت منطقه یک کاشان اظهارکرد : با توجه به اینکه علما و مشاهیر زیادی از کاشان تاثیر بسزایی در تبیین مسائل دینی و سیاسی کشور داشته اند تمثال آنان و سایر مشاهیر شهر همراه با زندگی نامه آنها در ورود و داخل شهر برای بازدید عموم نصب گردد.

معاون آموزش حوزه علمیه کاشان بر لزوم اختصاص بخشی از بودجه فرهنگی شهرداری کاشان به تبلیغ دین تاکید کرد و افزود: شهرداری، شورای اسلامی شهر و ائمه جماعات مساجد با کار تبلیغی همکاری لازم را با حوزه علمیه کاشان در جذب طلاب داشته باشند.

امام جمعه موقت مشکات با اشاره به نقش طلاب در فعالیت های جهادی و تبلیغ مسائل دینی، خاطرنشان کرد : هر جا آبادانی و کار جهادی دیده می شود حضور طلاب و روحانیون جهادی به وضوح مشاهده می شود.

علی هاشمی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر کاشان نیز بر لزوم آگاه سازی جوانان از مسائل شرعی و دینی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه بعضی از جوانان با مسائل شرعی و احکام آشنایی کامل ندارند لازم است روحانیون و ائمه جمعه مساجد نیم ساعت قبل از اقامه نماز جماعت پاسخگوی احکام، مسائل شرعی و شبهات مردم باشند.

آسفالت و آزادسازی معابر، اختصاص بخشی از بودجه فرهنگی شهرداری کاشان به تبلیغ در مساجد، محو قراردادن مساجد در سراهای محله، برگزاری کنگره آیت الله کاشانی و... از مهمترین مطالب مطرح شده در این هم اندیشی بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha