شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
زکات

حوزه/ در سامانه سیفا مقدار زکات به طور اختیاری توسط فرمی که به کشاورز داده می شود تعیین خواهد شد و کشاورز با اختیار خود زکات محصول را به مراکز خرید تحویل می دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام سید علی اکبر جعفری، سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، امروز در همایش زکات در سالن همایش های جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه در اسلام تاکید ویژه ای بر پرداخت زکات شده است، گفت: در بین زیارت نامه های ائمه اطهار(ع)مبحثی که مشترک است، آن که امام معصوم (ع) اهل نماز و زکات است و همین امر ارزش والای زکات را در مبانی الهی و دینی دو چندان آشکار ساخته است.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات فریضه ای الهی و دینی است، خاطر نشان کرد: زکات حق فقرا است و پرداخت آن فاصله طبقاتی را کم خواهد کرد.

سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: در شورای زکات 11 نهاد، سازمان و وزارتخانه عضو هستند که باید به صورت جهادی و منسجم اهداف و رسالت های خود را انجام دهند.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه روحانیون امر زکات در کمیته امداد امام خمینی(ره) وظیفه جمع آوری زکات را بر عهده دارند، افزود: روحانیون با سعه صدر، تبلیغ مستمر و تشریح برکات زکات برای کشاورزان، در جمع آوری زکات کوشا باشند.

وی در پایان از فراهم شدن شرایط جمع آوری زکات در مراکز خرید جهاد کشاورزی در سامانه سیفا خبر داد و خاطر نشان کرد: در سامانه سیفا مقدار زکات به طور اختیاری توسط فرمی که به کشاورز داده می شود تعیین خواهد شد و کشاورز با اختیار خود زکات محصول را به مراکز خرید تحویل می دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha