شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1033377
۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۵
پاپ و چین

حوزه/ پاپ از ایجاد توافق با دولت چین در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد

به گزاررش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، پاپ فرانسیس در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری رویترز داشت بیان کرد: روند توافق موقت واتیکان با جمهوری خلق چین به خوبی پیش می‌رود و امیدوارم که بتواند در اکتبر آینده تمدید شود.

وی از وزیر امور خارجه واتیکان به خاطر نقش او در این زمینه تشکر کرد و گفت: پارولین، که بهترین دیپلمات در مقر مقدس است، مردی آشنا به مسائل دیپلماتیک است. من معتقدم گروه سیاسی که او ریاست آن را برعهده دارد تمام تلاش خود را برای حرکت رو به جلو خواهد داشت به دنبال راه حل برای توافقی خوب است.

پاپ فرانسیس سپس از سیاست گام‌های کوچک دفاع کرد و آن را سیاست صبر نامید که کاردینال آگوستینو کازارولی، پایه گذار این سیاست در واتیکان بوده است و همین سیاست بود که در قبال کشورهای اروپای شرقی که آن زمان در اختیار شوروی بود، مورد استفاده قرار گرفت.

همچنین پاپ درباره دیپلماسی گفت: انتقادهای زیادی علیه جان بیست و سوم، پل ششم و کازارولی کرده‌اند اما دیپلماسی چنین است. در مواجهه با یک وضعیت بسته، باید به دنبال راه حلی مناسب بود که بتواند غیرممکن‌ها را ممکن کند، نه راه حلی ایده آل زیرا دیپلماسی هنرممکن کردن غیرممکن ها است."

پاپ در مقایسه وضعیت فعلی با وضعیت قبل از سال ۱۹۸۹بیان کرد که انتصاب اسقف ها در چین از سال ۲۰۱۸ کند بوده است، اما نتایجی وجود داشته است و همچنین ابراز کرد: این روند ممکن است که آهسته پیش برود، اما (بعضی اسقف‌ها) منصوب شده‌اند و این به معنای نتیجه‌ای مثبت لحاظ می‌شود .

پاپ با اشاره به نگرش های متفاوت مقامات محلی در چین افزود: در همه مناطق کشور وضعیت یکسان نیست و از آنجا که نحوه حفظ روابط با کلیسای کاتولیک به حاکمان بستگی دارد، موارد مختلفی وجود دارد. اما توافق خوب است و امیدوارم بتوان آن را در ماه اکتبر تمدید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha