شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ بیست و چهارمین جلسه هیئت هفتگی روحانیون ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین توحیدی گفت: برخی افراد متدین گلایه می کنند که فرزندشان در دوران کودکی اهل نماز بود، اما بعد از بزرگ شدن از دین دوری می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین حسن ضیاء توحیدی، شامگاه چهارشنبه در مراسم هفتگی هیئت علمای ارومیه که در مسجد حاجی خان این شهر برگزار شد، با اشاره به توطئه های دشمنان برای دین گریزی مردم، اظهار داشت: دشمنان دین، از روز اول علیه دین تبلیغات راه انداختند تا صدای حقیقت به گوش مردم نرسد و در زمان همه انبیای الهی این سنت کفار جریان داشت.

وی اضافه کرد: در زمان نبی مکرم اسلام (ص ) دشمنان در کنار تبلیغ علیه اسلام به برخی افراد جاهل می گفتند؛ پیامبر ساحر است حرفش را گوش نکنید؛ امروز نیز همه گروه های باطل سعی می‌کنند ارتباط مردم با مجالس دینی و علمایی که می توانند شبهات دینی را جواب بدهند، قطع شود و از آن طرف هر چیزی که دلشان می خواهد در فضای مجازی پخش می‌کنند و خیلی از مردم هم در جریان این توطئه نیستند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه بین المللی المصطفی بیان کرد: سانسور و تقطیع سخنان علمای دین یکی از شگردهای دشمن در فضای مجازی است و گاهی اوقات برخی افراد برای این‌که مردم را از دین جدا کنند بر روی تصاویر و فیلم های سخنرانی علماء صداگذاری می کنند و لذا افراد مذهبی توجه جدی بکنند و جاذبه و محتوای بیشتری به جلسات دینی بدهند تا اعتقادات مردم آسیب نبیند.

وی تصریح کرد: تأکید قرآن و پیامبر قبل از عمل، ایمان است و دشمن امروز به دنبال ضربه زدن به ریشه دین است و اگر برخی لاابالی گری را در جامعه مشاهده می کنیم نتیجه سستی اعتقاد است و در جامعه ای که پیامبر گرامی تبلیغ خود را آغاز کردند مردم با انواع فساد مشغول بودند و چنین محیطی را پیامبر باید اصلاح می‌کرد و لذا باید اول ایمان مردم را تقویت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین توحیدی بیان کرد: وقتی در جامعه شبهات زیاد شد باید مفاهیم دینی و محتوای مجالس مذهبی قوی بشود و دشمن امروز در قالب شوخی و طنز با ساخت کلیپ هایی در فضای مجازی تاثیرگذاران دینی را زیر سوال می برد و متاسفانه خیلی اوقات برنامه های دینی به سمت جلسات سوری پیش می رود و از محتوا خالی است.

وی با بیان این که امام باقر علیه السلام تفقه و فهم درست دین را کمال مومن عنوان می‌کنند، اضافه کرد: برای حفظ دین فرزندانمان باید آن‌ها به مجالس اهل بیت بیاوریم تا باورهایشان به دین محکم شود و اگر جلسات دینی دارای محتوایی که عقیده انسان را محکم می‌کنند، نباشد اثری در انسان نخواهد داشت.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه بین المللی المصطفی با تاکید بر لزوم تربیت فرزندان بر اساس دین باوری و تقویت بنیه های اعتقادی، گفت: نیاید انسان صرفا به خاطر حضور مردم در صحنه به دین روی بیاورد بلکه لازم است با اعتقاد و یقین و باور درونی دین را بپذیرد و بدان عمل کند و برخی از مردم چون بنیه های اعتقادی قوی ندارند و دین را با یقین کامل یاد نگرفتند، در شبهات گمراه می شوند.

تربیت دینی فرزندان

وی در پایان با تصریح بر این که علما، دلسوزان و مذهبی ها نباید از توطئه های دشمن در فضای مجازی غافل شوند، اضافه کرد: برخی افراد متدین گلایه می کنند که فرزندشان در دوران کودکی اهل نماز بود، اما بعد از بزرگ شدن از دین دوری می کند، و این نشانگر آن است که فرزندان در دوران کودکی بر اساس تقلید از والدین خود به دین روی می آورند اما در گذر زمان چون بنیه های اعتقادی آن ها تقویت نمی شود، از عمل به اسلام دوری می کنند.

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha