دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان ماکو

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: اگر فردی در ماه مبارک رمضان بخشیده نشد و یا این توفیق را پیدا نکرد که خود را در معرض مغفرت الهی قرار دهد، روز عرفه به‌قدری عظمت دارد که می‌تواند جبران ماه رمضان را بنماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه ماکو در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرا رسیدن روز عرفه گفت: عبادت و دعا، رشته اتصال انسان با مبدأ هستی و قدرت لایزال الهی است.

وی با اشاره به جایگاه روز عرفه در احادیث بیان کرد: مرحوم شیخ‌عباس قمی در خصوص شب عرفه می‌گوید: «از جمله لیالی متبرّکه و شب مناجات با قاضی الحاجات است و توبه در آن مقبول و دعا در آن شب مستجاب است. و هرکس در آن شب تا صبح عبادت کند، خداوند اجر و پاداش هفتاد سال عبادت را به او عنایت می‌کند.»

امام جمعه ماکو با اشاره به اهمیت روز عرفه تصریح کرد: هر چند ماه مبارک رمضان ماه رحمت و مغفرت الهی است، اما اگر فردی در ماه مبارک رمضان بخشیده نشد و یا این توفیق را پیدا نکرد که خود را در معرض مغفرت الهی قرار دهد، روز عرفه به‌قدری عظمت دارد که می‌تواند جبران ماه رمضان بنماید و اگر در آن روز فردی به درگاه پروردگار عالمیان روی آورد، مورد رحمت و مغفرت خداوند متعال قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به فرا رسیدن هفته حجاب و عفاف و دستاوردهای قیام مسجد گوهرشاد گفت: با کشتار وحشیانه رضاخان در آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و مسجد گوهرشاد، ثابت شد که نسخه‌ی تجویزی روشنفکران برای مدرن شدن جامعه‌ی ایرانی نه تنها به مقدس‌ترین اعتقادات آنها، بلکه به جان آنها نیز رحم نمی‌کند و به وسیله‌ی این قیام ماهیت اصلی تمدن و رفاه غربی به جامعه ایرانی آشکار شد.

امام جمعه ماکو ادامه داد: وقتی دشمن دید به زور نمی‌تواند حجاب زنان مسلمان را از دست آنان بگیرد، پس از پیروزی انقلاب با جنگ نرم و به وسیله‌ی شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی، ایمان و اعتقاد و اخلاق و حجاب و عفاف آنان را مورد هجمه قرار داد.

وی تاکید کرد: متأسفانه امروز رسانه‌های معاند بی‌حجابی و بی‌عفتی و بی‌بند و باری را در جامعه و در بین جوانان رواج می‌دهند تا بدین طریق با اهداف انقلاب اسلامی مقابله کنند.

امام جمعه ماکو در پایان خاطر نشان کرد: بی‌حجابی و کشف حجاب، یک عمل مجرمانه و در ردیف جرائم با جنبه عمومی قرار دارد، یعنی کسی که مرتکب جرم بی‌حجابی و کشف حجاب می‌شود، نظم عمومی را برهم می زند، لذا دادستان محترم نیز باید به عنوان مدعی العموم این جرم را اعلام کند و از مراجع قضائی بخواهد تا به آن رسیدگی کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha