شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حال و هوای حرم حضرت معصومه(س) در شب شهادت مسلم بن عقیل

حوزه/ مراسم شب‌های حرم مطهر بانوی کرامت در قالب جشن‌های امامت و ولایت از شنبه تا جمعه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، برنامه هفتگی مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت از ۱۸ تا ۲۴ تیرماه شامل عید سعید قربان و آغاز جشن های دهه ولایت و امامت از سوی روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس بانوی کرامت اعلام شد.

بر اساس این گزارش مراسم حرم مطهر هر روز شامل نیایش صبحگاهی همراه با سخنرانی، مراسم سخنرانی قبل از اذان ظهر در قالب ویژه برنامه «شهر الولایه»، ختم قرآن کریم هدیه به حضرت معصومه سلام الله علیها بعد از نماز عصر، مراسم سخنرانی قبل از اذان مغرب در قالب ویژه برنامه «شهر الولایه» و برپایی جشن های ولایت و امامت بعد از نماز عشا دنبال خواهد شد.

ویژه برنامه های «شهر الولایه» قبل از ظهر هر روز با تلاوت قرآن کریم، سخنرانی و قرائت زیارتنامه معصومین دنبال می شود که سخنران و مداح شنبه حجت الاسلام هدایت و علی پاکزمان، سخنران و مداح یکشنبه حجت الاسلام حسین آبادی و جواد اشعری، سخنران دوشنبه و سه شنبه حجت الاسلام هادی الیاسی و سخنران چهارشنبه تا جمعه حجت الاسلام سیداحمد میردامادیان خواهد بود.

مراسم قبل از مغرب نیز در قالب ویژه برنامه «شهر الولایه» برگزار می شود که شنبه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد به همراه قرائت دعای عرفه توسط عباس حیدر زاده، یکشنبه با سخنرانی حجت الاسلام مجید همتی و مداحی محمد ریحانی، دوشنبه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین اعوانی، سه شنبه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین احمد غلامعلی، چهارشنبه با سخنرانی حجت الاسلام ناصر خلج، پنجشنبه در قالب محفل انس با قرآن با سخنرانی حجت الاسلام حکیمی و جمعه در قالب برنامه زمزم مهدویت با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد موسوی برگزار خواهد شد.

مراسم شب‌های حرم مطهر بانوی کرامت نیز در قالب جشن های امامت و ولایت از شنبه تا جمعه به ترتیب با سخنرانی حجج اسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم، فرحزاد، رفیعی، پناهیان، هدایت، مؤمنی و بندانی نیشابوری و با مداحی علی پیله وران، سیدمحسن بنی فاطمی، سیدجواد میرجعفری، هیأت جانبازان استان قم، حسن باقری، علی مالکی نژاد و سیدعلی حسینی نژاد برگزار می شود.

یکشنبه همزمان با عید سعید قربان از ساعت ۶ صبح مراسمی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین میرشفیعی، قرائت دعای ندبه توسط حسن مالکی نژاد، بیان احکام شرعی توسط حجت الاسلام والمسلمین وحیدپور و اقامه نماز عید سعید قربان به امامت آیت الله سعیدی برگزار خواهد شد.

همچنین در هفته پیش رو سه شنبه شب قرائت دعای توسل با حضور هیأت جانبازان استان قم، پنجشنبه بعد از نماز صبح قرائت زیارت عاشورا با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی و مداحی عباس حیدرزاده، پنجشنبه شب قرائت دعای کمیل با صدای علی مالکی نژاد و قرائت زیارت جامعه کبیره با صدای حجت الاسلام شهیدی، جمعه صبح مراسمی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی و قرائت دعای ندبه با نوای حجت الاسلام هادی شمس و جمعه عصر زیارت آل یاسین با نوای رسول محمدی برگزار خواهد شد.

گفتنی است: هر روز بعد از نماز عصر نیز مراسمی در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می شود که این مراسم در روز شنبه با مداحی یاسین شیخ زاده، یکشنبه با مداحی حسن حیدرزاده و از دو شنبه تا جمعه با محوریت ختم قرآن هدیه به حضرت معصومه سلام الله علیها دنبال می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha