دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
رضا حافظی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم

حوزه/ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم از بهره برداری بخشی از ساختمان مواکب اربعین حسینی با عنوان حضرت فاطمه معصومه(س) در مرز مهران تا ماه صفر خبر داد.

رضا حافظی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم در حاشیه دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به تاریخچه‌ای از فعالیت ستاد بازسازی عتبات کشور اظهارداشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات به همت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و جمعی از ارادتمندان و محبین اهل بیت(ع) با بهره‌مندی از رهنمودهای مقام معظم رهبری برای بهبود وضعیت حرم های مطهر و ایجاد زیرساخت‌های زیارتی در سال ۱۳۸۲ شروع به فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه ستاد بازسازی مجموعه ای غیردولتی تبرعی و دارای حوزه فعالیتی بین‌المللی است، افزود: تامین منابع مالی و دارایی های ستاد از طریق قبول کمک‌های مالی از طریق خیرین سازمان‌های دولتی و غیردولتی و عاشقان بازسازی عتبات عالیات می باشد.

حافظی به اهداف این ستاد اشاره کرد و ادامه داد: «بازسازی و توسعه حرم های مطهر ائمه معصومین(ع) و رسیدگی به اماکن مذهبی در کشور عراق و دیگر کشورها» و «انجام فعالیتهای انسان دوستانه به مردم عراق و دیگر کشور ها در صورت نیاز و وجود منابع مالی با اولویت کشورهای اسلامی» است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم به اهم پروژه‌های انجام شده در ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۰۰ پروژه در زمینه بازسازی عتبات عالیات در شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین، سامرا، بلد، کوفه، مصیب و سوریه با کمک عموم مردم به تعبیر حاج قاسم کار کوثرانه و ماندگار انجام شده است.

وی به معرفی پروژه های شاخص ستاد بازسازی پرداخت و بیان کرد: «صحن و شبستان حضرت زهرا(س) در نجف»، «شبستان حضرت زینب(س) در کربلا»، «صحن و شبستان امام باقر(ع) در کاظمین»، «بازسازی و توسعه حرم مطهر امامین عسکریین (ع) در سامرا» و «مطالعه و طراحی سند راهبردی حرم مطهر حضرت زینب(س) از جمله اقدامات شاخص ستاد می باشد.

حافظی فعالیت های ستاد بازسازی عتبات عالیات را در حول چهار محورفنی مهندسی، جذب نذورات و مشارکت ها، فرهنگی و اطلاع رسانی و همچنین ستاد اربعین(کمیته اسکان. تغذیه و پشتیبانی) تبیین کرد و افزود: در بحث ساماندهی مواکب و صدور پروانه موکب داری انسجام بخشی به فعالیت ها، تمهید زمین برای موکبداران، کنترل مالی موکب های اربعین، اسکان تغذیه و پشتیبانی، انتقال کالا و هماهنگی مرزی در ایام اربعین، انتقال مصالح برای ساخت موکب در عراق و نقاط مرزی، همچنین وظایف محول شده از سوی ستاد مرکز را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات در ستاد اربعین به عنوان کمیته اسکان، تغذیه و پشتیبانی تعریف می‌شود، اضافه کرد: تعامل و ارتباط مستمری بین ستاد بازسازی و ستاد اربعین کشور وجود دارد و معاونت فرهنگی و روابط عمومی ستاد تفاهم نامه و توافقاتی را با حوزه های علمیه برادران و خواهران کشور دارد.

۱۲۰ موکب از سوی ستاد قم در ایام اربعین فعال است

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان قم اظهار کرد: خدمات ارایه شده توسط موکب‌های استان قم بطور میانگین ۱۰ روز می باشد که بعضا ۸ روز تا ۲۵ روز خدمات ارایه می کنند، که شامل موکب های داخل شهر قم – مهران – نجف اشرف – بین راه – کربلا – کاظمین – سامرا می باشد و حتی برخی از موکب‌ها در نجف اشرف تا پایان ماه صفر خدمتگزار زوّار اباعبدالله الحسین(ع) می باشند.

گفت وگو از: اکبر پوست‌چیان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha