شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ نشست خبری سیزدهمین جشنواره علامه حلی(ره)

حوزه/ جشنواره علامه حلی(ره) در تمامی استان های کشور برگزار می شود، این جشنواره در کنار آموزشی بودن، طلابی را که در عرصه پژوهش فعالیت دارند را مورد تشویق قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره علامه حلی امروز در نشست خبری سیزدهمین جشنواره علامه حلی که در سالن جلسات انجمن های علمی حوزه در قم برگزار شد در سخنانی به تشریح برنامه های این جشنواره پرداخت و گفت: امروزه پژوهش در حوزه های علمیه نهادینه شده است و در مدارس سطح یک حوزه شاهد چندین فعالیت مرتبط با عرصه پژوهش هستیم از کارگاه های مهارت های پژوهشی تا سایر عرصه های پژوهشی.

وی افزود: جشنواره علامه حلی که بیش از یک دهه از عمر آن می گذرد امروزه به خوبی در میان حوزه برادران و خواهران نهادینه شده است، این جشنواره‌ به منظور تجلیل از محققان جوان حوزوی برگزار می‌شود؛ برگزیدگان این جشنواره ضمن دریافت لوح تقدیر جشنواره و جوایز دیگر، برای استفاده از تسهیلات پژوهشگران به معاونت‌های پژوهش حوزه‌های علمیه معرفی می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی خاطرنشان ساخت: جشنواره یادشده در سه مرحله مدرسه ای، استانی و کشوری برگزار می شود. فراخوان جشنواره سیزدهم به پایان رسیده است. پس از فراخوان، بررسی اولیه و ارزیابی اجمالی آثار شروع می شود و آثار واجد شرایط برای ارزیابی تفصیلی به ارزیابان ارائه می شود.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره علامه حلی تاکید کرد: نشریات واحدهای آموزشی حوزوی برادران حدود یکصد نشریه است که آثار طلاب و اساتید را منتشر می کند و موجب انگیزه آنها می شود.

وی افزود: نشریات واحدهای آموزشی و کانون ها خودشان جشنواره هایی دارند و برترین های آنان نیز مورد تشویق قرار می گیرند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: در تمامی استان های کشور جشنواره علامه حلی برگزار می شود، این جشنواره طلابی را که در عرصه پژوهش فعالیت دارند را مورد تشویق قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی گفت: این جشنواره در کنار شناسایی استعدادهای برتر می تواند آموزشی هم باشد، نگاه ما در این جشنواره در کنار تشویق طلاب، نگاه آموزشی هم هست و نگاه ارزیابان در اختیار طلاب قرار می گیرد.

وی افزود: در سال جاری در بخش اصلی که شرکت کنندگان طلاب خواهر و برادر حضور دارند شاهد راه اندازی بخش ویژه اساتید هم خواهیم بود تا اساتید نیز در رقابت با سایر اساتید حوزه آثار خود را ارسال نمایند و در این جشنواره شرکت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدصالح مازنی دبیر جشنواره علامه حلی نیز در ادامه این نشست خبری در سخنانی گفت: جشنواره علامه حلی از سال۱۳۸۶ آغاز به کار کرده است و دوره سیزدهم این جشنواره فردا سه شنبه از ساعت۹ صبح در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در قم و با سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه به کار خود پایان می دهد.

وی افزود: در این سیزده دوره مجموعا ۱۵۴۷۸۵ اثر به جشنواره ارسال شده است که نشان از استقبال خوب طلاب از این جشنواره بوده است و جشنواره توانسته است جایگاه خوبی بین حوزویان و طلاب جوان پیدا کند.

دبیر جشنواره علامه حلی در پایان سخنان خود خاطرنشان ساخت: آنچه امروز توسط طلاب و فضلای جوان تولید می شود بسیار بیشتر از آن چیزی است که ارسال می شود و با فاخرتر شدن آثار نیز شاهد رشد کمی آثار هم خواهیم بود.

خبرنگار: سلمان میرزایی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha