پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
تصاویر:گردهمایی مسولان ستادهای نماز های جمعه منطقه کاشان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: اعضای ستادهای نماز جمعه با تبیین مواضع مقام معظم رهبری و نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه، منویات رهبر معظم انقلاب را در جامعه عملیاتی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی دوشنبه در جمع مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و مسئولان ستادهای نماز جمعه منطقه کاشان با تبریک عید سعید غدیر، با بیان اینکه مقام معظم رهبری، نماز جمعه را قرارگاه فرهنگی، ایمان، تقوا، اخلاق و بصیرت معرفی کرده‌اند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب زمانی که تعبیر به تقوا می‌کنند، یعنی دشمن به تقوا، ایمان، اخلاق و بصیرت ما حمله کرده و برای ضربه زدن به آن برنامه ریزی کرده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه همانند زمان جنگ باید در سنگر مبارزه با جنگ نرم دشمن حضور داشته باشیم، گفت: مهم ترین نقشه دشمن در مقطع فعلی، ناکارآمد نشان دادن انقلاب است و لذا لازم است تا مراقب نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان در این عرصه باشیم.

وی با تاکید بر اینکه اعضای ستادهای نماز جمعه نقش مهمی در عرصه انگیزه دهی به جامعه را به عهده دارند، مطرح کرد: ائمه جمعه و اعضای ستادهای نماز جمعه، لازم است که خوراک مناسب معنوی در اختیار مردم قرار دهند.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه در فواصل خطبه‌های جمعه خوب است که از افراد خوش بیان و توانمند استفاده شود، خاطر نشان کرد: اعضای ستادهای نماز جمعه، با استفاده از نظرات و پیشنهادات، تصمیم نهایی در انتخاب سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه را به عهده امام جمعه قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با اشاره به اینکه ستادهای نماز جمعه نقش به سزایی در دعوت و جذب مردم برای حضور در نماز جمعه دارند، یادآور شد: اعضای ستادهای نماز جمعه به دلیل ارتباط بیشتری که نسبت به بقیه ارگان‌ها با مردم دارند، مشکلات کف جامعه را به اطلاع امام جمعه برسانند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه نماز جمعه باید ترویج دهنده ایمان در جامعه باشد، گفت: خواهر و برادری پس از نماز جمعه به سمت منزل بر می‌گردد، لازم است که توشه‌ای از ایمان را اضافه کرده باشد.

وی به دیدار یکی از ائمه جمعه با مقام معظم رهبری پیرامون جایگاه نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرموده بودند که شأن نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها، تبیین مواضع بنده در مناطق می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، تصریح کرد: اعضای ستادهای نماز های جمعه با تبیین مواضع مقام معظم رهبری و نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه استان‌ها، منویات رهبر معظم انقلاب را در جامعه عملیاتی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، بر لزوم نصب فرمایشات مقام معظم رهبری توسط شورای اسلامی شهر و شهرداران در سطح معابر و خیابان‌ها تاکید کرد و یادآور شد: به منظور تحقق جهاد تبیین و بصیرت افزایی در جامعه، ضروری است که فرمایشات رهبر معظم انقلاب به صورت گسترده در معابر شهر کاشان نصب شود تا کسانی که وارد این شهر می‌شوند متوجه شوند، همگان به دنبال تحقق منویات مقام معظم رهبری هستند.

وی نماز جمعه را محور اتحاد و همدلی جامعه دانست و عنوان کرد: با توجه به اینکه دشمن نماز جمعه را نشانه گرفته، لازم است این جایگاه با وحدت و همدلی تمام گروه‌ها بیش از پیش حفظ شود و به خاطر داشته باشیم که نماز جمعه تعلق به قشر خاصی ندارد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha