شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ گردهمایی مبلغان دهه ی ولایت

حوزه/ خطیب حوزوی گفت: غدیر باید مظهر فرح و شادی باشد نه این که همراه روضه خوانی باشد و در میلادهای ائمه بصورت مبتکرانه کارهای خوب همچون اطعام و دید بازدید ترویج و از کارهای مناسکی غفلت نشود.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در گردهمایی مبلغان دهه ولایت که در سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، در بیان شیوه های تبلیغی خاطرنشان ساخت: پرداختن به جایگاه غدیر باید به صورت عالمانه باشد و تا زمانی که مسئله ای برای ما حل و فصل نشده است و از آن آگاهی نداریم به آن نپردازیم؛ لذا باید در عرصه غدیر به بسترهای تاریخی کلامی و روایی رجوع کنیم؛ چرا که غدیر از اساسی ترین امور جریان تشیع است.

وی در ادامه ابراز داشت: در جریان‌شناسی غدیر، موضوع ولایت بین انکار و عدم انکار است؛ امام متاسفانه تفکر اول که انکار این واقعه است با در دست داشتن تریبون های زیاد و منابع مالی بصورت قوی عمل می کند و نگرانی ما از جوان های شیعه است که در دل اینها ترددید های پیدا شود؛ لذا نباید از کار علمی و عالمانه غافل شد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: مبلغین باید به اهمیت غدیر آگاه باشند و توجه داشته باشیم که تمام کارهای که در عید نورز انجام می شود برای عیدغدیر می باشد که این امر در ایران اسلامی مورد توجه قرار نمی گیرد و این امر نیازمند توجه جدی در جهت تکریم این روز مبارک است.

وی گفت: در بحث تبلیغ باید به بحث آمادگی های که پیامبر(ص) برای جانشینی حضرت علی(ع) فراهم کرد توجه داشت، همچون آن که پیامبر از دوران کودکی در تربیت حضرت از لحاظ صفات اخلاقی و علمی می کوشیدند و آمادگی اجرایی در عرصه های مختلف برای ایشان فراهم می کردند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی ابراز داشت: مبلغین به شبهات و اشکالات غدیر توجه کنند و در جهت پاسخگویی به آنها بصورت اثباتی وارد شوند.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: شیوه های ترویج غدیر باید بصورت علمی و با عدله محکم عالمانه و با استدلال متناسب با مخاطب در هر جمعیتی باشد؛ چرا که نمی توانیم در بحث تبلیغ شعاری دفاع کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی عنوان کرد: در ترویج غدیر باید تلاش کنیم، متأسفانه شاهد هستیم جشن نیمه شعبان با موسیقی های مبتذلی همراه شده است، غدیر باید مظهر فرح و شادی باشد نه این که همراه روضه خوانی باشد و در میلادهای ائمه بصورت مبتکرانه کارهای خوب همچون اطعام و دید بازدید ترویج و از کارهای مناسکی غفلت نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha