شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ همایش زنان پیشگامان دفاع از حریم امامت و ولایت در ارومیه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به جایگاه والای بانوان در صدر اسلام و دفاع مقدس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در همایش "زنان، پیشگامان دفاع از حریم امامت و ولایت" که ظهر چهارشنبه در سالن همایش های اداره کل برق آذربایجان غربی برگزار شد، گفت: عرب جاهلیت قبل از اسلام ارزشی برای زنان قابل نبوده و از نظر آنها فرزند دختر مایه ذلت و خواری بود و زن به عنوان ماترک میت تقسیم می‌شد، ولی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله خط بطلانی بر این افکار باطل کشید و ملاک ارزشمندی را تقوا قرار داد.

وی با اشاره به برابری زن و مرد در دین اسلام، تاکید کرد: معیار و ملاک انسانیت از نظر الهی تقوا بوده و در دین اسلام مرد نسبت به مرد یا زن نسبت به زن برتری ندارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: دین اسلام تعریف کننده نقش های اجتماعی برای بانوان است و به جایگاه بانوان در جامعه ارزش بخشید.

وی با اشاره به جایگاه زنان در صدر اسلام در حمایت از پیامبر اسلام(ص)، افزود: اولین زنی که به پیامبر ایمان آورد حضرت خدیجه سلام الله علیها بود و اولین شخصی که در راه اسلام به شهادت رسید، سمیه بود که این نشان از نقش مهم بانوان در حمایت از حریم امامت و ولایت است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: حمایت وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام و جانفشانی بانوان در عرصه های مختلف و حمایت از اهل بیت علیهم السلام نمونه هایی از نقش بانوان در حمایت از حریم ولایت است.

وی با اشاره به نقش بانوان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تصریح کرد: در انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس هم زنان نقش بسیار بزرگی ایفا کردند لذا نقش بانوان در طول تاریخ اسلام بسیار ارزنده و روشن است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در پایان ضمن اشاره به مسئله غدیرخم گفت: در مسئله غدیرخم خیلی از بانوان حاضر، راوی خطبه غدیر بوده و نقش مؤثری در حمایت از ولایت و امامت ایفا کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha