یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصویر/ نماز جمعه امروز یکم بهمن‌ماه 1400 رشت به امامت حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی

حوزه/ امام جمعه رشت گفت: یکی از رسالت‌های والدین این است که با استفاده از هر زبانی، غدیر را برای نسل آینده و جوان جامعه تبیین و تشریح کنند، چرا که متأسفانه در تاریخ چنان تحریف شده که واقعه بزرگ غدیر خم مغفول بماند و در بخش‌هایی از دنیای اسلام این جریان نورانی تاریخ اسلام فراموش شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی امام جمعه رشت ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک ولادت دهمین اختر تابناک امام هادی (ع)، اظهار داشت: دشمن از توانمندی و قدرت انقلاب اسلامی ایران می‌ترسد و از همه ابزارها و امکانات خود علیه نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده و می‌کند و اخیراً نیز غرب با تصور سلطه چین بر اقتصاد دنیا، حدود ۴۰ میلیارد دلار برای برخورد با چین سرمایه گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران عنوان ام‌القرا و قلب جوامع اسلامی و بشری است، گفت: همه می‌دانند که نقطه اقتدار و اوج مقاومت در جهان، ایران است که مقام معظم رهبری نیز به نقش جوانان در حفظ این وحدت به مرکزیت جمهوری اسلامی ایران اشاره داشتند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه دشمن به دنبال این است که چهره‌ای ضعیف و ناکارآمد از جمهوری اسلامی به دنیا نشان دهد، مطرح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در بزرگترین آب راه‌های جهانی حضوری فعال دارد و از جنوب شرق آسیا تا غرب و آسیا میانه، آمریکای لاتین و تمام قاره‌ها و شبه قاره‌ها حضور دارد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به جنگ ادراکی دشمن برای ایجاد توطئه‌ در کشور، گفت: ملت ایران بارها نشان داده‌اند که با بصیرت، توطئه دشمنان را شناسایی و آن را خنثی کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه بزرگنمایی ضعف‌های جمهوری اسلامی ایران یکی از توطئه‌ها در این سال‌هاست، یادآور شد: در مقابل همین کشورها مشکلات و سختی‌ها و گرفتاری‌های داخلی خود را سانسور می‌کنند و هیچ وقت ضعف‌های خودشان را اعلام نمی‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با تأکید بر اینکه ما منکر وجود مشکلات و برخی کاستی‌ها و کمبودها نیستیم، اظهار داشت: ما تا رسیدن به جایگاه مطلوب و در شأن ملت ایران فاصله زیادی داریم، اما وضعیت کشور به سیاهی که دشمنان اعلام می‌کنند نیست و لازم است که تلاش‌های انجام شده بیان شود.

امام جمعه رشت به صدور پیام رهبر معظم انقلاب برای حجاج اشاره کرد و افزود: این پیام دارای چند محور اساسی برای همه امت اسلامی است که معنویت و وحدت را مقام معظم رهبری از پایه‌های اساسی حج برشمردند.

وی با بیان اینکه ایستادگی در برابر توطئه دشمنان برای وحدت اسلامی دومین پیام رهبری بود، تصریح کرد: ایشان فرمودند شرایط ویژه‌ای به وجود آمده که وحدت و معنویت امت اسلامی را تقویت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به کمبود بیمارستان‌های تأمین اجتماعی، تأکید کرد: انتظار می‌رود متولیان در کنار همه اقدامات انجام شده تلاش مضاعفی برای رفع این عقب ماندگی‌ها انجام دهند، چرا که در استان گیلان زیرساخت حوزه درمانی به ویژه در زمینه وجود بیمارستان‌ها، عقب ماندگی‌هایی از سال‌های گذشته وجود داشته، البته اقدامات خوبی انجام شده اما کافی نیست.

خطیب جمعه رشت در ادامه به سالروز تأسیس شورای نگهبان اشاره و اضافه کرد: اگر این نهاد انقلابی نبود، سرنوشت انقلاب اسلامی مشخص نبود و قطعاً تبلیغات شوم دشمن می‌توانست نظر و آرای مردم را به هر سمتی تغییر دهد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به اینکه عید غدیر خم بعد از بعثت پیامبر مکمل دین اسلام بوده و از اعیاد اعظم بشمار می‌رود، ادامه داد: در سال‌های گذشته در زمینه تبیین ارزش و جایگاه غدیر خم کارهای فرهنگی اندک بوده و باید اقدامات بهتر و تاثیرگذارتر در این زمینه انجام شود.

وی اضافه کرد: یکی از رسالت‌های والدین این است که با استفاده از هر زبانی، غدیر را برای نسل آینده و جوان جامعه تبیین و تشریح کنند چرا که متأسفانه در تاریخ چنان تحریف شده که واقعه بزرگ غدیر خم مغفول بماند و در بخش‌هایی از دنیای اسلام این جریان نورانی تاریخ اسلام فراموش شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه به حدیثی از امام موسی کاظم(ع) اشاره و با بیان اینکه در دنیای امروز بسیاری از حرکات انسانی و علمی برای حفظ دنیا شکل می‌گیرد، گفت: علمی که انسان را سعادتمند و عاقبت اندیش نکند فایده‌ای ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha