شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کارگاه - ساوه

حوزه/ دوره تخصصی کارگاه آموزشی کاهش طلاق و تعارضات "با عنوان رازهای خوشبختی" در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) ساوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز دوره تخصصی کارگاه آموزشی کاهش طلاق و تعارضات "با عنوان رازهای خوشبختی" با حضور حجت الاسلام هادی طیبی‌پور کارشناس ارشد مشاوره با سر فصل‌های خانواده درمانی و زوج درمانی در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) ساوه برگزار شد.

حجت الاسلام طیبی‌پور در این کارگاه به تاکید بر اهمیت مهارت حل تعارض، اظهار داشت: تعارض از امور اجتناب ناپذیر زندگی است و دارای دو نوع "سازنده" و "سوزنده و مخرب " می‌باشد.

وی در ادامه با اشاره به ۴ سطح از تعارضات، مطرح کرد: تعارضات بین دو یا چند فرد رخ ‌می‌دهد که‌ دارای‌ ارزش‌ها، آرزوها، سبک‌های ‌ارتباطی‌ و دیدگاه‌های‌ متفاوت‌ هستند.

کارشناس ارشد مشاوره افزود: از جمله ‌نشانه‌های‌ تعارضات‌ بین‌ افراد، صحبت‌ نکردن با یکدیگر و اعتنا نکردن، بدگویی، آگاهانه‌ به‌ تضعیف ‌یکدیگر پرداختن‌ است.

وی با اشاره به اینکه احتمال بروز تعارض و اختلاف در خلال روابط بین زن و شوهر بیشتر است، چرا که زوجین زمان بیشتری در کنار یکدیگر هستند، یادآور شد: اگر زوجین نسبت به حقوق و وظایف متقابل هم شناختی نداشته باشند، در روابط خود دچار مشکل خواهند شد.

حجت الاسلام طیبی‌پور بهترین راه حل را برای حل تعارض را توافق طرفین درباره‌ی موضوع مورد اختلاف دانست و گفت: زوجین با در نظر گرفتن منافع هر دو طرف می‌توانند در مسیر حل تعارضات قدم بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha