شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام عرفانی

 حوزه/ دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: عید غدیر فرصت مناسبی برای جهاد تبیین است و همه اقشار مختلف مردم نسبت به این موضوع که مورد تاکید رهبری فرزانه انقلاب اسلامی است اهتمام جدی داشته باشند، چرا که مقام معظم رهبری جهاد تبیین را یک فریضه دانسته‌اند.

حجت الاسلام علی اصغر عرفانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر گفت: واقعه غدیر بزرگترین و بی‌نظیرترین رخداد تاریخ است، به اندازه ای این جریان مهم، نقش آفرین و منشاء تحول عظیم در سرنوشت بشریت است که سرآغاز فصل جدیدی در زندگی فردی و اجتماعی محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است این که عید بزرگ غدیر فرصت مناسبی برای تبیین جایگاه رفیع امامت و ولایت به عنوان رکن مهم و یک تفکر اصیل در سطح جامعه و عموم مردم است.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: امروز باید با استفاده از همه امکانات از جمله فضای مجازی پیام غدیر برای جهانیان تبیین شود؛ موضوع ولایت‌مداری، ایستادگی در مقابل استکبار، عدالت اجتماعی مهمترین پیام غدیر است.

استاد حوزه علمیه استان قزوین گفت: عید غدیر فرصت مناسبی برای جهاد تبیین است و همه اقشار مختلف مردم نسبت به این موضوع که مورد تاکید رهبری فرزانه انقلاب اسلامی است اهتمام جدی داشته باشند، چرا که مقام معظم رهبری جهاد تبیین را یک فریضه دانسته‌اند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: عید غدیر نماد وحدت و برادری مسلمانان زیر پرچم ولایت امیرالمومنین علی (ع) است که توسط نبی مکرم اسلام برافراشته شد. یکی از فرازهای ارزشمندی که پیامبر خاتم در وصف امیرالمومنین علی (ع) بیان داشتند جمله مشهور «مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِیٌّ مَوْلاهُ» است.

وی تصریح کرد: خدای متعال به نبی مکرم اسلام امر می فرماید که ولایت امیرالمومنین(ع) را به مسلمانان ابلاغ و آنان را از جانشین بعد از خودت آگاه ساز و رسالت خود را به طور کامل به سرانجام برسان، که نشان دهنده اهمیت ولایت و امامت مولای متقیان است.

حجت الاسلام عرفانی اظهار کرد: سعی کنیم در مناسبت ها و محافل فضائل امیرالمومنین علی(ع) را برجسته کنیم. باید واقعیت فرهنگ و آموزه‌های غدیر سینه به سینه و نسل به نسل منتقل شود تا همگان حقیقت ولایت علی(ع) را بدانند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha