چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
کد خبر: 1034992
۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
حجاب

حوزه/ حجاب یک حکم شرعی الهی و نص صریح قرآن کریم است و قدمتی به تاریخ بشریت دارد و مورد تأکید همه ادیان الهی است. بنابراین حاکمیت دینی نمی تواند نسبت به مسئله حجاب بی تفاوت باشد؛ زیرا وظیفه حاکمیت دینی، اقامه قرآن در جامعه است.

خبرگزاری حوزه| خوشبختانه امروز گفتمان حجاب به یک مسئله مهم و ضروری در جامعه ما تبدیل شده است.

حساسیت جبهه انقلابی به مسئله حجاب کاملا به جا و منطقی بوده و ای کاش هیچ جریانی به خود اجازه نمی داد از حجاب برای رسیدن به قدرت و سایر اهداف سیاسی استفاده کند؛ چراکه نتیجه بازی سیاسی با مساله حجاب، شل و سفت گرفتن های مقطعی است.

این در حالی است که حجاب یک حکم شرعی الهی و نص صریح قرآن کریم است و قدمتی به تاریخ بشریت دارد و مورد تاکید همه ادیان الهی است. بنابراین حاکمیت دینی نمی تواند نسبت به مساله حجاب بی تفاوت باشد؛ زیرا وظیفه حاکمیت دینی، اقامه قرآن در جامعه است.

بی حجابی یا بد حجابی، محصول فرهنگ غربی است. غرب با نسخه بی حجابی به دنبال تخریب سبک زندگی اسلامی و ترویج انحراف در جامعه است. نتیجه این نسخه غربی چیزی جز فروپاشی نظام خانواده و تضعیف نظام جمهوری اسلامی نیست.

حجاب نماد هویت معنوی یک جامعه دینی است. البته برخی تلاش دارند حجاب را یک امر شخصی و نه یک تکلیف اجتماعی معرفی کنند و معتقدند حاکمیت باید به مسائلی مهمی مانند اقتصاد و مبارزه با فساد و... بپردازد.

بدون شک، ادعای نقض حقوق زن، تفکیک حجاب و عفاف از یک دیگر و گره زدن مسئله حجاب به اختلاس و بیکاری و تخریب گشت ارشاد و ... همه بخشی از صدها مغالطه های آشکار رسانه های ضد انقلاب است؛ البته بدیهی است نتیجه تبرج گرایی و بی حجابی، آلوده شدن جوانان به گناه‌ بوده و فلسفه گشت ارشاد، دفاع از حق الناس و ایجاد بستر امنیت و معنویت در جامعه است‌.

گشت ارشاد یعنی الزام همگان به داشتن کمربند ایمنی و نه الزاما به معنای خشونت و رفتارهای غلط است. به نظر می رسد غرب در ورای دفاع از بی حجابی، به دنبال ترویج آزادی های نامشروع و ابتذال عمومی در جامعه است.

بر اساس مبانی انسان شناختی قرآنی، زن یک شخصیت مستقل، شریف و آزاد است و هیچ مردی اجازه بهره کشی از او را ندارد و کشف حجاب، اهانت به حیثیت و کرامت اوست. اسلام آمده، زن را از مرتبه حیوانیت به مرتبه جمال و کمال الهی ارتقا دهد و به تعبیر امام راحل قدس سره: "مبدا همه سعادتها از زن بلند می شود.

زن مبدا همه سعادت ها باید باشد. زن مظهر تحقق آمال بشر است از دامن زن مرد به معراج می رود." و این همان اندیشه ای است که غرب آن را نمی خواهد و به همین دلیل به شیوه ای نرم به دنبال اجرای پروژه کشف حجاب اجباری است.

علی صالحی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha