شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
میرزایی

حوزه / مشاور فرهنگی استاندار هرمزگان گفت: غدیر در جامعه نشاط معنوی ایجاد می‌کند که سبب شده تا در تاریخ پویایی و بالندگی به همراه خود داشته باشد.

حجت الاسلام علی اکبر میرزایی، مشاور فرهنگی استاندار هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، ضمن تبریک عید غدیر، اظهار داشت: غدیر در جان مایه فرهنگی، اعتقادی و حاکمیتی اسلام نقش بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه غدیر متعلق به جهان اسلام است، افزود: اولین پیام غدیر تحقق حاکمیت اسلام است و اینکه اسلام وقتی اعلام می‌کند دین حکومتی است، پس شامل هم شیعه و هم اهل سنت می‌شود.

استاد حوزه علمیه بندرعباس با برشمردن یکی دیگر از آثار غدیر به وحدت آفرین بودن آن اشاره کرد و گفت: وحدت در سایه اسلام، قرآن، پیامبر(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تحقق پیدا می‌کند.

حجت الاسلام میرزایی ادامه داد: غدیر در جامعه نشاط معنوی ایجاد می‌کند که سبب شده تا در تاریخ پویایی و بالندگی به همراه خود داشته باشد.

وی با اشاره به روایات اسلامی، به تشریح معنای نشاط معنوی در غدیر پرداخت و یادآور شد: هر کس در روز غدیر گرسنه‌ای را سیر کند، صدقه‌ای بدهد، قربانی کند و گوشتش را به مستمندان دهد و لباس نو پوشیدن و کارهای خیر انجام دهد، خود گویای نشاط معنوی در این روز بزرگ اسلام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha