دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قرآن کریم

حوزه/ مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه های علمیه از برگزاری آزمون سالانه حفظ قرآن کریم و نهج‌البلاغه بر اساس مصوبه ۸۱ شورای عالی حوزه‌های علمیه مبنی بر ارج نهادن به تلاش طلاب حافظ قرآن و نهج البلاغه در رشته‌های ثلث، نصف و کل قرآن و نهج‌البلاغه به صورت سالانه خبر داد.

حجت الاسلام سید حسن حسینی مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه، در گفت و گو با خبرگزاری حوزه، گفت: جهت لبیک گفتن به ندای ولی امر مسلمین مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن، مدیریت قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه های علمیه اقدامات متعددی از جمله تاسیس مدارس حفظین سامانه مجازی حفظ و مسابقات قرآنی و برنامه های دیگر را در دستور کار دارد.

وی از برگزاری آزمون سالانه حفظ قرآن کریم و نهج‌البلاغه بر اساس مصوبه ۸۱ شورای عالی حوزه‌های علمیه مبنی بر ارج نهادن به تلاش طلاب حافظ قرآن و نهج البلاغه در رشته‌های ثلث، نصف و کل قرآن و نهج‌البلاغه به صورت سالانه خبر داد.

مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به برگزاری آزمون سراسری سالانه و مجدد حفظ قرآن و نهج البلاغه افزود: بر اساس اصلاح مصوبه ۸۱ توسط شورای عالی تکریم حافظان قرآن هر ۵ جزء یک مرحله و نهج البلاغه هم به ۶ بخش تقسیم شده است، لکن هنوز با اقدامات و تلاشهای این مدیریت و بخش امور شهریه مرکز امور طلاب به نتیجه نرسیده است لذا از مراجع عظام استدعا دارم که این سیره نبوی که اهتمام به حفظ قرآن و تشویق آنان را با افزایش متناسب و تغییر رویه از تشویق ثلث، نصف و کل به هر ۵ جز یک بار تداوم بخشیده و به سمت تربیت حافظان بیشتر قدم برداریم.

حجت الاسلام حسینی در ادامه ضمن تشریح جزئیات آزمون سالانه قرآن کریم، اظهار داشت: شرکت‌کنندگان در آزمون سالانه و مجدد حفظ قرآن و نهج البلاغه به صورت شفاهی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه های علمیه ضمن تأکید بر لزوم مطالعه دقیق آیین‌نامه آزمون اضافه کرد: ثبت‌نام مرحله اول آزمون سالانه به پایان رسیده و آزمون در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۹ و ۳۰ تیر در مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه سراسرکشور برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مرحله دوم این آزمون نیز طبق آیین نامه انجام خواهد شد و نتایج آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه ۱۵ روز بعد از برگزاری آزمون از طریق کانال مدیریت قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه در پیام رسان ایتا به آدرس https://eitaa.com/mqh۱۱۴) ) قابل مشاهده می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha