پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
عبودی

رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مطالبه‌گری ائمه جمعه به معنای حمله به مدیران نیست و هم مدیران قوی و مردمی را حمایت خواهیم کرد و هم از مطالبه گری برای مردم هم دست بر نمی‌داریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به مناسبت سالروز برگزاری اولین نماز جمعه بعد از انقلاب، اظهار کرد: پیشنهاد برگزاری نمازجمعه توسط مرحوم آیت الله طالقانی ارائه شد و حضرت امام خمینی (س) این مهم را به خود ایشان سپردند و بدین ترتیب در ۵ مرداد ۱۳۵۸ اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب به امامت آیت الله طالقانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در دوران ریاست جمهوری پیشنهاد دادند نماز جمعه در سطح کشور گسترش پیدا کند و مرکزی در قم به همین منظور تاسیس شد و مقدمات راه اندازی تریبون نماز جمعه در کشور ایجاد و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه متشکل از ۹ نفر که توسط رهبری منصوب می‌شوند در خصوص نماز جمعه در کشور تصمیم می‌گیرند.

عبودی در ادامه گفت: در نماز آنچه حائز اهمیت است پیگیری رفع مشکلات مردم است و به همین منظور در سطح استان هر نقیصه‌ای را رصد می کنیم و به غیر از روزهای جمعه در روزهای دیگر نیز ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد پیگیر مشکلات مردم هستند تا جایی که حتی مدیران گلایه مند می شوند و می گویند به ما حمله شده است.

وی افزود: ما بنای تضعیف و حمله به کسی را نداریم و البته که مدیران قوی و مردمی را حمایت خواهیم کرد، اما از مطالبه گری برای مردم هم دست بر نمی‌داریم.

عبودی یادآور شد: در این یک سال گذشته مطالبات بسیاری توسط ائمه جمعه استان مطرح و به نتیجه رسید که یک نمونه از آن در روستای شهید طیب در بخش سوق از توابع شهرستان کهگیلویه بود.

رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان ادامه داد: شهید طیب دانشجوی نام‌آور استان بود که در آمریکا تحصیل می‌کرد وقتی دفاع مقدس شروع شد به کشور بازگشت و در جبهه ها به شهادت رسیدو ایشان در وصیت نامه نوشته بود مرا در روستای خودم دفن کنید تا بسا با این کار مسئولان به فکر رفع مشکلات این روستا باشند که همین کار توسط امام جمعه آن منطقه مطالبه گری و بسیاری از خدمات روانه آن روستا شد.

عبودی به پیگیری یکی از مشکلات دیگر توسط ائمه جمعه اشاره کرد و افزود: در بحث ساخت سد آبریز مخالفت های زیادی در خارج از استان و بعضاً درون استان صورت گرفت، اما نماینده ولی فقیه پشت همین تریبون خواسته و مطالبه به حق مردم را بیان کرد و همه ما ائمه جمعه استان نیز در رابطه با آن صحبت کردیم و دفاع شد و کار هنوز هم ادامه دارد.

عبودی گفت: در کنار مطالبات مردم حواس ما به آرمان های انقلاب و شهدا و دفاع از انقلاب بوده؛ بعضی ها فکر می‌کنند دفاع از انقلاب به معنای دفاع از عملکرد یک مدیر نالایق است اما حساب آنها از هم جدا خواهد بود.

وی در ادامه افزود: در هر صورت انتظار ما این است که فعالیت‌های نهاد نماز جمعه در استان بیشتر شده و مطالبات مردم بیشتر پیگیری شود و به همین منظور هر نقدی را خواهیم پذیرفت و از مشورت‌ها استفاده خواهیم کرد.

رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در پایان از وضعیت مصلای شهر یاسوج انتقاد کرد و گفت: مصلای مرکز استان در شأن مردم شهر یاسوج نیست. نماینده ولی فقیه مکرراً در این خصوص انتقاد داشته که مثلا رنگ و بوی یک فضای عبادی را ندارد و مثل یک سوله ساخته شده است؛ باید در این مصلی تغییراتی انجام شود تا رنگ و بوی معنوی داشته باشد و فضای آن بهتر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha