پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 1035883
۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ خانم ماندانا قیاسی گفت: قیاس بخصوص بین زوجین یکی از مهم ترین عوامل سست کننده بنیان خانواده است، از طرف دیگر بدترین جمله این است که بگویند «من همینم که هستم و تمایلی به تغییر ندارم».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، خانم ماندانا قیاسی، در کارگاه آموزش حل تعارضات زوجین که در جمع طلاب مدارس علمیه خواهران فاطمة الزهرا(سلام الله علیها) آمل و الزهرا(سلام الله علیها) محمودآباد برگزار شد، بیان کرد: از مهم ترین ملاک های هم کفو بودن قبل از ازدواج، شباهت اعتقادی و فرهنگی بین دو نفر است؛ تفاوت سنی ایده آل بین دختر و پسر، ۳ تا ۵ سال بوده ولی تا ۷ سال نیز بلامانع است.

وی ادامه داد: بعضی از تفاوت های میان آقایان و خانم ها مربوط به ساختار فیزیولوژیکی و برخی دیگر، روان شناسی هستند. در تمام زندگی ها، تعارضات وجود دارد اما نوع رفتار در این شرایط دارای اهمیت است.

قیاسی تصریح کرد: یک اصل مهم، زندگی کردن در زمان حال است و با وجود تمام کدورت ها و مشکلات، نباید مسائل گذشته را مدام مطرح کرد و نگران آینده بود.

وی در خصوص نحوه رفتار صحیح زوجین هنگام تعارضات، تاکید کرد: باید زن و شوهر به ارزش ها و توانمندی های یکدیگر توجه کرده و نسبت به بهبود رابطه متعهد باشند، به یکدیگر بها بدهند و یکدیگر را قضاوت نکنند.

وی بیان کرد: قیاس بخصوص بین زوجین یکی از مهم ترین عوامل سست کننده بنیان خانواده است، از طرف دیگر بدترین جمله این است که بگویند «من همینم که هستم و تمایلی به تغییر ندارم».

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha