شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مباهله

حوزه/ مدیر حوزه علمیه یزد گفت: واقعه مباهله پس از جریان غدیرخم، یکی از وقایع مهم صدر اسلام است که اگر در واقعه مباهله عمیق شویم به جرأت می‌توان گفت، خاستگاه کسب بصیرت، معرفت به اهل بیت(ع) و تعلیم دهنده شناخت صراط حق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس روز گذشته در جلسه با معاونین حوزه علمیه استان یزد، با اشاره عظمت واقعه مباهله، اظهار داشت: در روز مباهله پیامبر گرامی اسلام(ص)، اهل بیت مطهرش را به مصاف جبهه باطل بردند.

مدیر حوزه علمیه یزد، با بیان این مطلب که نقل است "آیه تطهیر" در شأن پیامبر عظیم الشأن اسلام و اهل بیت (ع) در این روز نازل شد، یادآور شد: آنچه که در واقعه مباهله جلوه‌گر است، تجلی حدیث شریف کساء است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس افزود: واقعه مباهله پس از جریان غدیرخم، یکی از وقایع مهم صدر اسلام است که اگر در واقعه مباهله عمیق شویم به جرأت می‌توان گفت، خاستگاه کسب بصیرت، معرفت به اهل بیت(ع) و تعلیم دهنده شناخت صراط حق است.

وی با تبیین آیه مباهله پرداخت و گفت: همه طلاب و روحانیون علی الخصوص کسانی که تریبون دارند، باید مبلغ آیه "مباهله" باشند و به شکل تخصصی و تحلیلی به تبیین پیام‌های این واقعه مهم و تأثیرگذار بپردازند.

مدیر حوزه علمیه یزد خاطر نشان کرد: برای مثال، حضور حضرت زهرا(س) در آن جمع، معنای خاصی دارد، یعنی همه این عزیزان به دور حضرت فاطمه(س) می‌چرخند یا اینکه واژه «أَنْفُسنا» در آیه مباهله، دلالت بر جانشینی حضرت علی(ع) بعد از پیامبر گرامی اسلام دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha