شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: حوزه علمیه قزوین در گذشته در برگزاری برنامه‌های ستاد اربعین حسینی از نظر فرهنگی و آموزشی بسیار پیشگام بود و این بار نیز همانند گذشته در خدمت کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی‌نیا عصر امروز در جلسه ستاد فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین، با اشاره به اینکه همایش اربعین حسینی، نمایانگر وحدت و همدلی مسلمانان جهان و عرض ارادت به سید الشهدا(ع) است، اظهار داشت: ملت ایران با اهل بیت و سیدالشهداء(ع) پیوند مستحکم و ناگسستنی دارند و لذا امیدواریم در اربعین امسال هم در این همایش بزرگ جهانی، همانند سال‌های گذشته حضوری فعال و با نشاط داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: شیعیان هر ساله در روز اربعین پیاده به سوی بارگاه مطهر امام حسین(ع) می‌روند، چرا که زیارت اربعین در میان شیعیان از جایگاه والایی برخوردار است.

وی با تاکید بر لزوم تسهیل در امر سفر زائران پیاده اربعین حسینی، یادآور شد: تمامی دست اندرکاران ستاد اربعین حسینی باید بیش از پیش در خدمت زائران و برنامه‌های پیاده‌روی اربعین حسینی باشند، چرا که این خود یک خدمت بزرگی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و دین اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی‌نیا بیان کرد: حوزه علمیه قزوین در گذشته در برگزاری برنامه‌های ستاد اربعین حسینی از نظر فرهنگی و آموزشی بسیار پیشگام بود و این بار نیز همانند گذشته در خدمت کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین خواهیم بود.

وی ادامه داد: خوب است که کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین، علاوه بر برنامه‌هایی که برای زائران پیاده روی اربعین حسینی خواهد داشت، فعالیت اثرگذاری در رابطه با جاماندگان اربعین حسینی در استان قزوین و برپایی مواکبی در این عرصه برای عزاداران حسینی داشته باشد.

آمادگی حوزه علمیه قزوین در ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی به زائران اربعین حسینی

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha